آبسه دندان کودکان و دلیل آن

آبسه دندان کودکان

فهرست مطالب

آبسه دندان کوکان عفونت چرکی است که در لثه پدید می آید. از علائم این عارضه می توان به تورم لثه، ایجاد قرمزی، احساس درد و… می توان اشاره کرد. در صورت مشاهده آبسه دندان حتما آن را جدی بگیرید و برای جلوگیری از آسیب های احتمالی حتما به دندان پزشک کودکان مراجعه کنید.

انواع آبسه دندان

انواع رایج این آبسه شامل موارد زیر می شود.

  • آبسه پری آپیکال
  • آبسه پریو دنتال
  • آبسه لثه

انواع آبسه بسته به این که در کدام قسمت تشکیل شود، متفاوت است. به عنوان مثال محل تشکیل آبسه پری اپتیکال در نوک ریشه دندان است. آبسه پریودنتال در کنار ریشه به وجود می آید. همچنین آبسه لثه در لثه ایجاد می شود. در صورت ایجاد درد و تورم و قرمزی باید هر چه سریع تر عامل این موضوع شناسایی و رفع شود. ممکن است اگر آبسه دندان های شیری برطرف نشود، عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

حتما بخوانید >> کیست دندان چیست؟

آیا برای رفع آبسه دندان های کودکان باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد؟

آنتی بیوتیک برای رفع آبسه دندانی کودکان باید تنها توسط دندان پزشک کودکان تجویز شود. همچنین نوع آنتی بیوتیک نیز توسط پزشک کنترل می شود. به علاوه منشا ایجاد آبسه دندانی باید در اولین فرصت رفع شود. ممکن است این منشا بعد از مصرف آنتی بیوتیک توسط پزشک متخصص درمان شود.

چه عواملی به کنترل آبسه دندان کمک می کند؟

تمیز نگه داشتن محیط دهان، استفاده از کمپرس سرد روی صورت و همچنین استفاده از حوله گرم می تواند کمک کننده باشد. تمیز کردن محیط دهان با آب نمک ملایم و صرف به موقع دارو های تجویز شده از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از مسواک به صورت منطم تا حدی به رفع این موضوع کمک می کند.

علت آبسه دندان کودکان چیست؟

پوسیدگی دندان می تواند علت این مورد باشد. اگر مورد مشکوکی در دهان کودک مشاهده کردبد، بهتر این هرچه سریع تر آن را پیگیری کنید. چرا که آبسه در دندان می تواند پخش شود و این مورد خطرناک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian