روکش های فلزی کودکان یا SSC | موارد استفاده و قیمت روکش فلزی

فهرست مطالب

روکش فلزی یا SSC یکی از درمان هایی است که برای کودکان نیز به صلاح دید دندانپزشک کودکان انجام می شود. استفاده از آن برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بعدی بسیار ضروری است. این روکش برای دندان های شیری به منظور حفظ دندان تا زمان رشد دندان های دائمی، مورد استفاده قرار می گیرد. موارد استفاده از آن حتی برای دندان های دائمی نیز کاربرد دارد. این روکش فلزی بدون قالب گیری بر روی دندان آسیب دیده قرار می گیرد. بدیهی است با افتادن دندان شیری روکش شده، روکش نیز از دندان جدا شده و مزاحمتی ایجاد نمی کند.

موارد استفاده از روکش فلزی

این روکش بسته به وضعیت دندان و تشخیص دندانپزشک کودکان استفاده می شود. از موارد استفاده آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمیم پس از درمان ریشه و عصب کشی به منظور محافظت از مینای دندان در مقابل شکستگی
  • در موارد پوسیدگی های عمیق
  • ترمیم ناهنجاری ها
  • محافظت از مینای دندانی که با خطر شکستگی مواجه است

از موارد بالا می توان دریافت این روکش ها برای محافظت از مینای دندان در مقابل آسیب های احتمالی بیشتر استفاده می شود. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، جنس SSC از فلز است و یکی از مقاوم ترین روکش ها به حساب می آید. قیمت روکش های فلزی ارزان تر از سایر روکش ها بوده و موارد استفاده از آن برای دندان های آسیای عقبی است. روکش دندان های قدامی کودک برای حفظ ظاهر مطابق با دندان های دیگر از روکش زیرکونیا استفاده می شود.


☑️ روکش زیرکونیا


درمان امتداد روکش SSC زیر لثه

خیلی از کودکان پس از قرار گیری روکش فلزی موتقدند این روکش لثه های آن ها را اذیت می کنند. دلیل آن می توند این باشد لبه های روکش باید متناسب با لثه کودک پرداخت شود. سفیدی لثه اطراف دندان روکش شده، یکی از نشانه های بلند بودن روکش دندان فلزی است. اما ممکن است به دلایل دیگری نظیر محکم بودن استخوان دندان نیز به وجود بیاید. بنابراین سنجش بلندی روکش فلزی فقط به تشخیص دندانپزشک کودکان بستگی دارد.

روکش دندان های شیری SSC

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
دندان دائمی
دندان دائمی

دندان دائمی همانطور که می دانید رویش دندان های همه افراد در کودکی برای اولین بار دندان شیری بوده و پس از دوره ای دندان لق شده و باید با

ادامه مطلب »
Baby Tooth Occlusion
Baby Tooth Occlusion

Introduction Babies bring joy and happiness into our lives, and their tiny smiles, adorned with their first set of teeth, mark an important phase in their development Baby teeth, scientifically

ادامه مطلب »
fa_IRPersian