عوارض و پیشگیری از دندان قروچه

فهرست مطالب

عوارض و پیشگیری از دندان قروچه

دندان قروچه و یا بروکسیم عملی است که بعضی از افراد به دلیل فشار عصبی، عادت، درد دندان و… انجام می دهند. ممکن است دندان قروچه را عملی بی ضرر بدانید اما نکته مهم این است که انجام دادن این عمل در دراز مدت ممکن است اسیب های زیادی به دندان و فک شما بزند.

از عوارض دندان قروچه می توان به موارد زیر اشاره کرد

       اولین و شایع ترین عارضه ای که از دندان قروچه نصیب افراد می شود شکستن و یا لب پر شدن دندان است. فشاری که به طور مداوم به دندان وارد می شود مقاومت آن را کم می کند و باعث می شود دندان ها شکننده شوند.

       دندان قروچه به تدریج جایگاه دندان ها را سست می کند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دندان های دائمی لق خواهند شد و ضعیف می شوند.

      دندان قروچه سلامت فک را به خطر می اندازد. فشاری که سایش دندان ها بر روی هم ایجاد می کنند باعث می شود به مرور عضلات فک منقبض شود و در ناحیه فک خود احساس درد و گرفتگی کنید.

       دندان قروچه می تواند باعث حساسیت سر و گوش شود و به مرور دچار درد در این نواحی شوید.

       با فشارِ وارد شده بر دندان ها، لثه نیز ملتهب شده و ممکن است مقاومت خود را از دست دهد و در نهایت منجر به تغییر رنگ و خون ریزی در لثه ها شود.

 

برای ترک عادت دندان قروچه چه راهکارهایی وجود دارد؟

اگر دندان قروچه از روی عادت و فشار عصبی باشد با مراجعه به یک  مشاور متخصص می‌توانید به تدریج این کار را کنار بگذارید. در مواردی ممکن است دندان قروچه بر اثر درد در ناحیه دندان و فک باشد در این صورت با مراجعه به یک دندانپزشک مشک شما حل خواهد شد.

دندان قروچه یک مشکل غیرقابل حل نیست و جای نگرانی نیست. تنها با مراجعه به مشاور و دندان پزشک متخصص می توانید این مشکل را حل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ساختار دندان
ساختار دندان

ساختار دندان همان طور که می دانید یک انسان بالغ معمولا بین ۳۰ تا ۳۲ عدد دندان دارد این دندان ها که وظیفه خورد کردن مواد غذایی را دارند از

ادامه مطلب »
fa_IRPersian