مراقبت از دهان و دندان کودکان

فهرست مطالب

مراقبت از دهان و دندان کودکان

 

سال های آغازین زندگی کودکان نقش بسیار تعیین کننده تری بر سلامت کودکان  نسبت به دیگر سنین  دارد. سلامت دهان و دندان کودکان در این دوره نیاز به دقت فراوان دارد و ضروری است که نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا باعث اسیب به کودک دلبندتان نشوید. قبل از هرچیز بدانید که در وهله اول باید با دندان پزشک کودکان مشورت کنید و با توصیه های او از دهان و دندان کودکتان مراقبت کنید اما دانستن چند نکته ضروری است و خواندن ان خارج از لطف نیست.

یکی از تفکرات شایع در خصوص دندان کودکان این است که چون دندان ها شیری هستند نیاز به مراقبت و توجه زیادی ندارد و اگر این دندان ها خراب هم بشوند هیچ مشکلی به وجود نمی اید.

این طرز تفکر بسیار اشتباه است. باید بدانید که دندان نقش مهمی در غذا خوردن کودک دارد. اگر کودک دندان سالمی نداشته باشد ممکن است از غذا خوردن امتناع کند و یا از ان لذت نبرد و آن را کاری طاقت فرسا بداند. علاوه بر ان دندان ها نقش بسیار مهمی در کمک به تکلم کودک بر عهده دارند. اگر دندان ها سالم نباشند و از ان مراقبت نکنید ممکن است تکلم کودک به خطر بیفتد و تلاش زیادی برای حرف زدن نکند.

 

چند نکته مهم که والدین باید به خاطر بسپارند.

 

  • اگر دندان کودکتان هنوز در نیامده است لثه های او را مرتب و به ارامی تمیز کنید. این کار در سلامت لثه کودک تاثیر زیادی دارد و آن را برای در آوردن دندان اماده می کند.
  • حتی اگر یک یا دو دندان کودک درآمده است آن را تمیز کنید و منتظر نمانید تا تمام دندان های او رشد کنند و فرایند مسواک زدن را شروع کنید.
  • برای تمیز کردن دهان کودک وسایل مخصوص کودکان بخرید و به هیچ وجه با مسواک و خمیردندان هایی که برای افراد بزرگسال مناسب اند این کار را انجام ندهید.
  • سعی کنید برای کودکان تغذیه سالم و مناسب تهیه کنید تا از کمبود مواد غنی رنج نبرند و سرعت رشد دندان ها مختل نشود.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
پست‏های فایبر
بررسی تاثیر آماده سازی‏های سطحی مختلف پست‏های فایبر بر استحکام باند به کور کامپوزیتی در محیط آزمایشگاهی

چکیده مقدمه: باند قابل اطمینان در حد فاصل ریشه، پست و کور جهت موفقیت کلینیکی رستوریشن‏ های دارای پست حیاتی است. جهت کاهش ریسک شکست، بهبود باند حائز اهمیت است.

ادامه مطلب »
fa_IRPersian