همه چیز در مورد مسواک های برقی

فهرست مطالب

همه چیز در مورد مسواک های برقی

مسواک زدن به طور مرتب و اصولی نقش بسیار اساسی در سالم ماندن دندان و زیایی آن دارد. مسواک وسیله ای است از سال های گذشته تاکنون استفاده آن رواج داشته اما جنس و شکل ان در هر زمان و مکانی متفات بوده است تا اینکه مسواک ها به شکل امروزی درامدند. مسواک ها اکنون به دو دسته مسواک دستی و مسواک برقی تقسیم می شوند. مسواک دستی همان مسواک های معمولی رایج است. مسواک برقی مسواکی است که نیاز به هیچ فشار و حرکتی ندارد و تنها با نگه داشتن ان در راستای دندان دندان را تمیز خواهد کرد. این مسواک ها با نیروی برق و یا باتری تنظیم می شوند و قیمت بالاتری نسبت به مسواک دستی دارند. کیفیت و دقت و مقاومت مسواک برقی بسیار بالاتر از مسواک برقی است.

مزایای مسواک برقی

پاکسازی عمیق دندان : مسواک برقی دندان با با دقت و فشار مناسبی تمیز خواهد کرد و هیچ جرم و باکتری بر دندان به جای نخواهد گذاشت. استفاده از این مسواک نسبت به مسواک دستی اثربخش تر و نتیجه بخش تر است.

بالا رفتن سرعت مسواک زدن: مسواک زدن برای بعضی از افراد به خصوص بچه ها کار سخت و مشقت باری است و مدام از آن طفره می روند. اگر این افراد یک مسواک برقی داشته باشند به دلیل سرعت بالا این مسواک شیفته آن شده و مسواک زدن را فراموش نخواهند کرد.

امکان مسواک زدن اسان برای افرادی که ارتودنسی نصب کرده اند:
سیم ارتودنسی یک مانع هنگام مسواک زدن است و افرادی که ارتودنسی کرده اند به سختی مسواک می زنند و یا فرایند خسته کننده ای را تجربه می کنند. با مسواک برقی این فرایند بسیار سهل می شود.

مسواک زدن راحت برای افراد پیر‌: افراد پیر و یا افرادی که محدودیت حرکتی دارند نمی توانند بدون عارضه و زحمت از مسواک دستی استفاده کنند. مسواک برقی نیاز به حرکت و فشار ندارد و می تواند مشکل این دسته از افراد را حل کند.

جلوگیری از تحلیل لثه: مسواک برقی ایمن تر از مسواک دستی است و به گونه ای ساخته شده که به لثه آسیب نرساند. لثه عضو حساس دهان است و مسواک دستی ممکن است برای ان اسیب زا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
آنکیلوز دندان شیری
آنکیلوز دندان شیری

آنکیلوز (Ankylosis) یا اتصال مفصلی مشترکاً به معنای عدم تحرکی یا قفل شدن یک مفصل است. در وضعیت آنکیلوز، حرکتی که معمولاً در یک مفصل وجود دارد، به دلیل عوامل

ادامه مطلب »
fa_IRPersian