افتادن دندان های دائمی کودکان

فهرست مطالب

افتادن دندان های شیری بخشی از فرایند رشد کودکان است. زمانی که دندان های شیری بر اثر ترومای دندانی و یا موارد دیگر نظیر پوسیدگی شدید دندان زود تر از موعد مقرر ار بین برود، دندانپزش کودکان با استفاده از فضا نگهدار اقدام به حفظ جایگاه دندان می کند. اما لق شدن دندان دائمی و یا افتادن دندان های دائمی در کودکان یکی از نگرانی های والدین است. در ادامه می خواهیم به اقدامات پس از افتادن دندان دائمی اشاره کنیم.

بیشتر بدانید: بهترین دندان پزشک کودکان در تهران 

افتادن دندان دائمی

در اینگونه موارد باید در اولین فرصت به دندانپزشک کودکان مراجعه کرد. گاهی ممکن است نتوان دندان را حفظ کرد. استفاده از ایمپلنت دندانی یک راهکار موثر در این زمینه به شمار می رود‌. اما در اینگونه موارد ممکن است درمان های دیگری نظیر موارد زیر انجام شود:

جا زدن دندان های دائمی داخل حفره دهان و حفظ آن باید تنها توسط دندانپزشک انجام شود. همچنین اینکار برای دندان های شیری توسط والدین توصیه نمی شود.

لق شدن دندان دائمی

لق شدن دندان های دائمی

آیا می دانید پس از لق شدن دندان دائمی اولین اقدامی که باید انجام دهید چیست؟ بی شک اولین اقدام مراجعه به دندانپزشک کودکان است. اما گاهی این عارضه بر اثر تروما یا همام ضربه ایجاد می شود. در این صورت در اولین اقدام باید خونسردی خود را حفظ کرده و آرام باشید و فرزند خود را نیز آرام کنید. گاهی لق شدن دندان بر اثر بیماری های لثه در کودکان به وجود می آید. در این شرایط تحت هیچ عنوان فرزند خود را سرزنش نکنید.

راهکار های درمان دندان لق شده

درمان های مختلف با توجه به شرایط دندان ممکن است برای جلوگبرب از افتادن دندان دائمی کودکان تجویز گردد. درمان هایی که معمولا برای درمان دندان لق شده در نظر گرفته می شود شامل موارد زیر است:

  • پیوند استخوان یا لثه
  • کشیدن دندان و استفاده از ایمپلنت
  • از بین بردن عوامل بیماری زا در لثه در صورت وجود
  • استفاده از درمان های دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian