باندینگ دندان کودکان چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای باندینگ دندان کودکان

فهرست مطالب

باندینگ دندان کودکان چیست و چه مزایایی دارد؟ آیا می دانید در چه مواردی از این درمان برای دندان های شکسته و خرد شده کودک استفاده می شود؟ دندان های شیری کودکان ممکن است در اثر موارد مختلف دچار شکستگی شود. یکی از راه های درمان این شکستگی ها باندینگ دندان کودکان است که با ترمیم همرنگ دندان، به اصلاح دندان های آسیب دیده جلو و همچنین سایر دندان ها می پردازد. زمانی که دندان های شیری کودک دچار تروما شود، ممکن است این یکی از درمان های ترمیم دندان شکسته کودکان باشد. اگر قصد دارید در ارتباط با این مورد بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سن مناسب برای ارتودنسی دندان کودکان 

درمان دندان شکسته کودکان

باندینگ دندان های شکسته کودکان چه مزایایی دارد؟

ترمیم زیبایی دندان کودکان علی الخصوص در دترمیم دندان های جلویی از اهمیت زیادی برخوردار است و باعت افزایش مواردی نیر افزایش اعتماد به نفس کودکان می شود. این درمان در اصلاح تطرح بخند دندا های بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین قیمت آن با تواجه به متریال مورد استفاده در دندانپزشکی متغیر است. اصلاح دندان های شیری کودکان بچه گونه ای انجام خواهد شد که کودک بتواند تا پایان طبیعی عمر دندان خود از این دندان های شیری در راستای زیبایی، جویدن، تکم صحیح و حفظ ساختار دندان و فک استفاده کند. مواردی که با وجود دندان شکسته در دهان کودک امکان پذیر نیست.

ترمیم دندان شکسته کودکان

آیا درمان شکستگی دندان در کودکان امکان پذیر است؟

در برخی موارد که شدت آسب شدید تر است، ممکن است نتوان دندان را حفظ کرد و از سایر درمان های نظیر ارتودنسی پیشگیری برای حفط جایگاه فک برای ندان دائمی استفاده شود. تشخیص این مورد با ابزار ها و دانش دندانپزشک امکان پذیر است و اهمیت معاینات دوره ای دندان کودکان را یاددآور می شود. اما در صورتی که بتوان دندان های شیری کودک را نگه داشت و آن را ترمیم کرد، این درمان به نسبت کشیدن دندان کودک پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian