برای استحکام دندان کودکان چه باید کرد؟

استحکام دندان کودکان

فهرست مطالب

روش های استحکام دندان کودکان، به مواردی گفته می شود که با استفاده از آن می توان دندان کودک را تقویت کرد. به طوری که دیگر محیط دهان برای رویش انواع باکتری و پلاک مکان مناسبی نباشد و دندان های کودک دچار پوسیدگی نشود. یکی از مهم ترین این عوامل تغذیه مناسب است. استفاده از خوراکی های مغذی و عدم مصرف بیش از حد شیرینی جات می تواند استحکام دندان کودک را بالا ببرد.

فلوراید درمانی

فلوراید درمانی یکی از راه های محافظت از دندان ها در مقابل پوسیدگی است. این روش مینای دندان را با از بین بردن باکتری های دهان تقویت می کند. این ماده وارد مینای دندان شده و آن را تقویت می کند. این ماده به نوعی فرایند خراب شدن دندان ها را به تعویق می اندازد. برای محافطت دندان های شیری و عمر طبیعی آن تا زمان رویش دندان های اصلی می تواند به کودک شما کمک کند.


فلوراید و فواید آن برای دندان


چگونه دندان های کودک را فلوراید تراپی می کنند؟

ابتدا دندان های کودک را با برس مخصوص تمیز کرده و سپس ماده ژله ای رنگ فلوراید را روی دندان کودک قرار می دهد. و دهان را شست و شو می دهد. پس از فلوراید درمانی، نباید تا مدنی موارد خوراکی مصرف شود.

فاصله درمانی بین فلوراید درمانی به عواملی نظیر سن کودک، جنس دندان ها، عوامل وراثتی و بدن کودک بستگی دارد. این مورد باید توسط دندانپزشک کودکان مشخص شود.

پوسیدگی دندان در کدام کودکان محتمل تر است؟

  • کودکانی که مینای دندان ضعیف تری دارند
  • کودکانی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند
  • کودکانی که تغذیه سالم ندارند
  • کودکانی که بزاق دندانی کافی ندارند
  • کودکانی که از مواد شیرین بیش از حد استفاده می کنند
  • کودکانی که دندان های شیری خود را مسواک نمی زنند

فلوراید تراپی نمی تواند جایگزین دائمی برای بر طرف کردن همه این مشکلات باشد. بلکه روشی است که با استفاده از آن روند پوسیدگی دندان ها کند می شود. بنابراین ترک عادات بد غذیی و رعایت بهداشت برای استحکام دندان کودکان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian