بریج دندان کودکان چیست؟

بریج دندان کودکان

فهرست مطالب

بریج دندان یک راهکار درمانی برای دندان کودکان است‌. معمولا زمانی که تعدادی دندان از بین می رود از بریج دندان برای کودک استفاده می شود که ظاهری متناسب با دندان های طبیعی دارد. این روش یکی از روش های درمانی برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است. در این درمان از دندان های مجاور فضای خالی یا دندانی با آسیب شدید، برای ساخت پل استفاده می شود. به این ترتیب علاوه بر پر شدن جای خالی دندان از دست رفته، دندان های مجاور هم به نوعی روکش می شوند.


🔵 درمان دندان کودک خود را به بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران بسپارید 🔵


اهمیت بریج دندان برای دندان کودکان چیست؟

وجود دندان ها برای حفظ سلامت فک و رویش دندان های دائمی بسیار موثر است. گاهی پیش می آید دندان های کودکان به دلایل گوناگون از دست می روند. در این زمان از راهکار های درمانی مناسب برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده می شود که یکی از آن ها بریج دندان است. بریج دندان کودکان انواع مختلف دارد که بسته به صلاح دید پزشک متخصص استفاده می شود.

پل دندان کودکان

تفاوت فضا نگهدار و پل دندان چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم بریج دندان با ایجاد یک پل بین دو دندان فضای خالی از دست رفته را جبران می‌کند. ظاهر آن دقیقا مشابه دندان های خود کودک است.از مزایای استفاده از بریج دندان به جای فضا نگهدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر زیبای دندان ها
  • راحتی در تکلم کودک
  • انجام کامل عملیات جویدن
  • حفظ جایگاه دندان در فک

✅ بیشتر بدانید >> ارتودنسی پیشگیری 

از فضا نگهدار دندان نیز برای حفظ جایگاه دندان در فک استفاده می شود‌. این درمان بیشتر در دندان های عقب کودک توصیه می شود. همچنین با اینکه ممکن است کارایی آن ها مشابه به نظر برسد اما بهترین دندان پزشک اطفال بهترین راه حل را ارائه می کند.
پس از انجام درمان های لازم برای دندان کودکان باید مراجعه به دندانپزشک کودکان به صورت روتین و منظم انجام شود. اهمیت این کار زمانی که دندان های کودک به دلایل مختلف تحت درمان قرار می گیرد، بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
روکش دندان
زیبایی دندان

زیبایی دندان امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از تاثیر دندان بر زیبایی صورت بی اطلاع باشد و یقینا دندان یکی از عوامل موثر در زیبایی صورت شمرده می

ادامه مطلب »
f0cede61-84c8-44a5-8c3c-c4d055a5f8cf
دندان فک جوش

دندان فک جوش   فک جوش و یا انکیلوز عارضه ‌ای است که در آن دندان به استخوان جوش میخورد. فقط جوش بیشتر در دندانهای شیری وجود دارد اما ممکن

ادامه مطلب »
fa_IRPersian