بیماری لثه

بیماری لثه

لثه بافتی در دهان است که محل تکیه دندان ها می باشد.نگهداری صحیح از این قسمت حساس بسیار ضروری است. اگر به صورت صحیح از لثه مراقبت نکنید ممکن عارضه های بسیار ناگواری در پی سلامت آن به وجود بیاید.
مواردی که برای مراقبت از لثه باید رعایت کنید عبارت است از:
نوشیدنی های شیرین و با قند بالا را حتی الامکان کمتر مصرف کنید
دندان های خود را تمیز نگه دارید و به طور مداوم مسواک بزنید
از کشیدن سیگار و قلیان اجتناب کنید
از دهانشویه های مناسب استفاده کنید و..
اگر در خصوص مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها سهل انگاری کرده‌اید خطر ابتلا به بیماری لثه وجود دارد. عفونت باکتریایی در دندان باعث به وجود آمدن بیماری لثه می شود. از مهم ترین نشانه های بیماری لثه می توان قرمز و حساس شدن لثه، خون ریزی در لثه هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، منعطف شدن لثه و جداشدن آن از دندان، دردناک بودن لثه ها و بوی بد دهان نام برد.
خوشبختانه برای درمان بیماری لثه راه ‌حل‌های متعددی وجود دارد. در وهله اول لازم است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهید و از انجام دادن مواردی که سلامت لثه ها را به خطر می‌اندازد مانند استعمال سیگار، دوری کنید. ضروری است سلامت دندان ها را در اولویت خود قرار دهید به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. برای درمان لازم است که به دندانپزشک مراجعه کنید با استفاده از روش‌های سنتی خود درمانی انجام ندهید.
دندانپزشک با سه روش به درمان لثه ها می پردازد

روش اسکیلینگ

در این روش دندانپزشک پلاک و تارتار دندان را از لثه ها بیرون می کشد.

لیزر

دندانپزشک در این روش با استفاده از لیزر پلاک و تارتار را از بین می برد. کم درد ترین روش درمان لثه ها استفاده از لیزر می باشد

جرم گیری

در اینترنت لکه‌های سخت دندان را که به لثه آسیب رسانده است جدا می کنند