ترس کودکان از دندانپزشکی و کنترل آن

ترس کودکان از دندانپزشکی

فهرست مطالب

ترس از دندانپزشکی یکی از مواردی است که نه تنها در کودکان، بلکه در بزرگسالان نیز دیده می شود. دندانپزشک اطفال با در نطر گرفتن همه این موارد اقدامات لازم را انجام می دهد. اما گاهی ممکن است کودک به دلیل این اضطراب حتی حاضر نشود وارد مطب دندانپزشک شود. ممکن است علت این امر آن باشد که بزرگسالان بدون توجه به حضور کودک از تجربه های دردناک مراجعه به دندانپزشکی سخن می گویند و این موضوع بر روان کودک تاثیر خواهد داشت و ترس کودکان از دندانپزشکی را بالا می برد. یا آنکه مراجعه به دندانپزشک اطفال برای درست کردن دندان شیری و موارد دیگر آنقدر دیر انجام می شود که کودکان مجبور می شوند زمان بیشتری در مطب بمانند.

برای کنترل اضطراب کودک چه باید کرد؟

آشنایی کودک نسبت به محیط و وسایل دندانپزشکی را بالا ببرید. یا تکنیک های کودکانه وی را متقاعد کنید که این وسایل قرار نیست آسیبی به او بزنند. برخی از والدین برای رعایت بهداشت فرزندان آن ها را از دندانپزشکی می ترسانند. در این صورت کودک در مقابل مراجعه به دندانپزشکی مقاومت می کنند.

به کودک حس امنیت بدهید. اولین بار که با کودک وارد دندانپزشکی می شوید، محیط را به وی بشناسانید و به کودکان این حس را بدهید که قرار نیست هیچ تجربه ناموفقی را تجربه کنند.

☑️ بیشتر بخوانید >> فلوراید و فواید آن برای دندان ها  

انجام چه کار هایی ترس کودک از دندانپزشکی را کاهش می دهد؟

همراهی و همکاری شما به کودک دلگرمی می بخشد. اگر ترس کودکتان زیاد است سعی کنید تاجایی که امکان دارد، در معرض دید وی باشید. در این مسیر اگر کودک رفتار دور از اننتظاری از خود نشان داد، به هیچ عنوان او را دعوا و یا تهدید نکنید. بدیهی است هر چه مراجعه کودک برای ویزیت دندان، بیشتر باشد، در وهله های بعد ترس او نیز از این موضوع کم تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian