ترمیم دندان کودکان با کامپوزیت

ترمیم دندان کودکان با کامپوزریت

فهرست مطالب

ترمیم دندان کودکان با کامپوزیت چگونه است؟ آیا ترمیم دندان های کودکان با مواد همرنگ انجام می شود؟ دندان های شیری کودکان هم ممکن است در اثر خیلی موارد دچار آسیب و پوسیدگی شود. بنابراین ترمیم دندان های شیری در دندانپزشکی کودکان برای حفظ دندان صورت گرفت. این کار با مواد مختلفی انجام می شود. یکی از آن ها کامپوزیت است که در ادامه مقاله در ارتباط با آن صحبت خواهیم کرد. آمالگام و کامپوزیت دو ماده ای است که در خیلی موارد در کودکان و بزرگسالان برای پرکردن دندان از آن استفاده می شود.

مزایای پر کردن دندان کودک با کامپوزیت

ترمیم دندان کودکان با کامپوزیت مزایایی دارد. کامپوزیت یکی از موادی است که برای پر کردن دندان های کودک بسیار مناسب می باشد. دلیل آن نیز مزایایی است که این روش به نسبت پر کردن دندان های کودکان با ماده نقره ای دارد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپوزیت بهترین ماده پر کننده برای دندان های جلویی کودک می باشد
  • این ترکیب هم رنگ دندان است و پس از ترمیم مشخص نخواهد شد
  • کامپوزیت علاوه بر زیبایی عملکرد خوب برای دندان های کودک خواهد داشت

پرکردن دندان کودکان با کامپوزیت

معایب پر کردن دندان با کامپوزیت

برخی از جمله معایب پر کردن دندان کودکان را این مورد می دانند که کامپوزیت زود تر از آمالگام (پر کننده نقره ای دندان) فرسوده می شود. اما از این بابت برای پر کردن دندان های کودک مشکلی ایجاد نمی شود. چرا که عمر دندان های شیری کم تر از دندان های دائمی است. مطالعات در اینباره نشان داده عمر کامپوزیت دندان 7 سال است. همچنین برای پر کردن دندان های جلو به علت آنکه جویدن غذا با این قسمت انجام نمی شود و همچنین در دید است، پیشنهاد می شود. همچنین هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت از مواد نقره ای یا همان آمالگام بیشتر است.

آیا برای پر کردن دندان کودکان نیاز به بیهوشی نیاز دارد؟

اگر ترمیم دندان های کودک با مواد همرنگ همزمان با سایر درمان ها انجام شود، ممکن است دندانپزشک کودکی استفاده از بیهوشی را توصیه کند. همچنین در صورتی که تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارد زیاد باشد، استفاده از بیهوشی به جای بی حسی توصیه می شود. اما تصمیم هایی این مورد با توجه به بررسی شرایط بسته به صلاح دید دندانپزشک کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
پلاک دندان چیست؟
پلاک دندان چیست؟

پلاک دندان چیست؟   به تجمع و پوشش باکتری های موجود در دهان بر اثر مصرف  نادرست غذا و نوشیدنی بدون مراقبت از دندان و بدون مراقبت های دندانپزشکی پلاک

ادامه مطلب »
fa_IRPersian