تروما دندان کودکان

تروما دندان کودکان

فهرست مطالب

تروما یعنی وارد شدن ضربه شدید و ناگهانی به دندان است. که یکی از دلایل مراجعه کودکان به دندانپزشکی تروما دندان کودکان است. زیرا در اثر وارد شدن ضربه معمولا شکستگی در دندان کودکان ایجاد می شود. برای ترمیم این دندان ها، والدین بهتر است  کودک خود را به یک دندانپزشک اطفال ببرند تا معاینات و فعالیت های لازم برای کودک آن ها انجام شود. اگر ترومای دندان به موقع درمان نشود، باعث می شود روند درمان سخت تر شود. پس در این صورت اگر کودک شما دچار ترومای دندان شده است، بهتر است در اولین فرصت او را به دندانپزشک ببرید.

تروما در دندان های دائمی و شیری

احتمال ایجاد تروما در تمامی سنین وجود دارد. البته باید بگوییم که کودکان بیشتر در معرض ایجاد تروما هستند. عوامل مختلفی می تواند باعث ایجاد تروما دندان کودکان شود. از جمله این عوامل مانند بازیگوشی، ضربه خوردن در هنگام بازی، تصادف و … هستند که در زمان بروز این مشکل باید هر چه سریع تر به درمان پرداخت .

اقدامات لازم برای تروما دندان کودکان

سعی کنیم  برای انتخاب مکان بازی کودکان نهایت دقت را داشته باشیم تا کمتر دچار آسیب ترومای دندان شوند. همچنین این روش باعث پیشگیری از ایجاد تروما می شود . برای اینکه درد بعد از ایجاد تروما را بخواهید کاهش دهید، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. برای کنترل و جلوگیری از خونریزی نیز می توانید از گاز استریل استفاده کنید . توجه کنید که برای پیشگیری از ایجاد آسیب بیشتر، کودکانتان از دستکاری کردن محل آسیب دیده خودداری کنند. اگر دندان کودک شما لق شده است، بهتر است به کودک خود بگویید به آن فشار وارد نکند.

نحوه پیشگیری از تروما دندان کودکان

تربیت فرزندان بر عهده والدین است، بنابراین اگر نکات لازم به طور صحیح آموزش داده شود، تا حدودی می توان جلوی ضربه های ناگهانی را گرفت. حتما محل بازی کودکان باید بررسی شود و از بازی در جای نا امن آن ها را دور کنید. در موقع نشستن کودکان در اتومبیل حتما از کمربند ایمنی برای آن ها استفاده کنید. بعضی افراد از محافظ های دندانی نیز از بروز آسیب به دندان کودکان جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
ساختار دندان
ساختار دندان

ساختار دندان همان طور که می دانید یک انسان بالغ معمولا بین ۳۰ تا ۳۲ عدد دندان دارد این دندان ها که وظیفه خورد کردن مواد غذایی را دارند از

ادامه مطلب »
fa_IRPersian