جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

فهرست مطالب

جرم گیری دندان

اگر در رسیدگی به دندان های خود غافل بوده اید و مراقبت از آن ها را پشت گوش انداخته اید دندان های تان پس از مدتی زرد و یا خراب می ‌شوند. باکتری ها در سطوح دندان می نشیند و لایه را ایجاد می کنند که به آن پلاک دندان می گویند. پلاک دندان در دراز مدت آسیب زیادی به مینای دندان می زند آن را فاسد می‌کند. لازم به ذکر است که بگوییم فاسد شدن دندان همیشه ناشی از سهل انگاری نیست ممکن است برخی دندانهای به شدت ضعیفی داشته باشند و یا با نحوه درست رسیدگی به دندان آشنا نیستند. راه حل مواجهه با پوسیدگی دندان جرم گیری است. در این روش جرم های دندان از بین می رود و آسیب دندان تا حدی برطرف می شود.
جرم گیری دندان به طور معمول به سه روش انجام میشود

1.جرم گیری سنتی

در این روش دندانپزشک با استفاده از ابزارهای دستی جرم دندان ها را از بین می برد. جرم گیری سنتی و یا دستی از قدیمی ترین روشهای جرم گیری است اما تا حد اندکی نیز این احتمال وجود دارد که دندان به طور کامل جرم گیری نشده باشد. چرا که دندانپزشک با استفاده از دست و حس لامسه جرم گیری می کند. برخی پزشکان توصیه می کنند که در صورت سطحی بودن جرم دندان تان از این روش استفاده کنید.

2. جرم گیری با ابزارهای اولتراسونیک

در این روش دندانپزشک با ابزار جرم گیری اولتراسونیک دندان را جرم گیری می کند. این ابزار یک سر فلزی دارد که با لرزش بر روی دندان جرم را از بین می برد.

3. جرم گیری با لیزر

این روش تضمینی ترین و دقیق ترین روش جرم گیری است. با لیزر میتوان جرم های دندان را به طور عمیق پاکسازی کرد و بافت لثه و دندان تا حد بسیار زیادی ترمیم می یابد.
تمامی این سه روش کارآمد عمل می کند و فقط نیاز است که شما باید بدانید با توجه به سطحی بودن و یا عمیق بودن خرابی دندان تان با کدام روش جرم گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
بیماری دهان و دندان
بیماری های دهان و دندان

بیماری های دهان و دندان یکی از شایع ترین و دردناک ترین بیماری های دهان و دندان که در بین کودکان بسیار شایع است، Gingivostomatitis یا همان بیماری ژنژیواستوماتیت می

ادامه مطلب »
کیست دندان
کیست دندان

کیست دندان کیست دندان یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید و علل مختلفی دارد و برخلاف تصور عموم به هیچ وجه نادر نیست . اگر دندان

ادامه مطلب »
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از دست دادن دندان ها افراد را دچار سختی زیادی می کند. اگر دندان خود را از دست دهید مشکلات گوناگونی برای شما پیش می آید. دندان نقش

ادامه مطلب »
fa_IRPersian