جلوگیری از پوسیدگی دندان

فهرست مطالب

جلوگیری از پوسیدگی دندان

اهمیت دندان های سالم و تاثیر آن در سلامت و زیبایی صورت برکسی پوشیده نیست. اگر دندان های ضعیفی داشته باشید و به آن رسیدگی نکنید یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما رخ دهد پوسیدگی دندان است. با مواظبت نکردن از دندان ها مینای دندان آسیب می بیند. در پی این آسیب اسید ها با مینای دندان ترکیب می‌شوند. با ترکیب شدن اسید معدنی و مینای دندان باکتری ها راه ورود به دندان را پیدا می کنند و با ایجاد کردن حفره به دندان آسیب می زنند و ظاهر دندان را سیاه می‌کنند.

 

نکاتی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان

 

  • خوردن قند طبیعی مانند خرما و کشمش

قند موجود در شکر مصنوعی برای دندان ها به شدت مضر هستند و به مرور قند مورد نیاز برای پوسیده شدن دندان را فراهم می کنند. قندهای طبیعی به دندان آسیب نمی زنند و انتخاب بهتری است.

  • چکاپ مداوم نزد دندانپزشک

واجب است که حداقل سالانه دو بار نزد دندانپزشک بروید تا سلامت دندان های شما را بررسی کند. اگر دندان ها در حال پوسیدگی باشند راه هایی وجود دارد تا از پوسیدگی عمیق جلوگیری شود و دندانتان بهبود بیابد.

  • از استعمال دخانیات خودداری کنید

مصرف سیگار و قلیان و… می تواند روند پوسیدگی دندان شما را تسریع ببخشد و آسیب های جبران نشدنی به دندان بزند. سیگار و قلیان دشمن جدی برای سلامت دندان است و دوری از آن واجب می باشد.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

داشتن عادات غذایی مفید و سالم می تواند موجب بالابردن سیستم ایمنی شما شود و جسمی سالم به شما ببخشید. دندان های شما نیز از این فواید دور نخواهد ماند و سالم و زیبا می ماند.

  • از مصرف غذاهای بسیار سرد و بسیار داغ خودداری کنید.

غذا هایی که بیش از حد سرد و گرم خستند به دلیل آسیب پذیر بودن دندان ناسالم، پوسیدگی  را تشدید خواهند کرد و توصیه می شود تا متعادل شدن دمای غذا صبر کنید.

  • مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان و دهان شویه های مناسب

بدیهی است که دندان باید هر شبانه روز حداقل سه بار تمیز شود و با استفاده کردن از نخ دندان و دهان شویه  و مسواک زدن می توان دندان را در حد مناسبی از باکتری و آلودگی دور کرد.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian