درمان انکیلوز دندان کودکان

علت انکیلوز دندان کودکان

انکیلوز دندان کودکان نوعی نا هنجاری در دندان هاست. به این صورت اتفاق می افتد که ریشه دندان شیری یه استخوان فک ( آلوئولار) پیوند می خورد. به همین علت، رشد و تناسب آن با سایر دندان های همجوار خود به هم می خورد. در این مورد سطح دندان پایین تر از سایر دندان ها قرار می گیرد. احتمال وقوع این عارضه در دندان های شیری کودکان‌، ۱۰ برابر بیشتر از دندان های دائمی است. در ادامه مقاله قصد داریم به علت انکیلوز دندان در کودکان و چیز هایی که باید در این باره بدانید، بپردازیم.

درمان انکیلوز دندان در کودکان

این درمان بسته به شرایط دارد. در برخی اوقات ممکن است با توجه به وضع موجود، دندانپزشک کودکان صلاح ببیند دندان کشیده شود. انتخاب این موضوع به وجود ریشه دندان دائمی برای جایگزین شدن و همچنین پایین بودن سطح انکیلوز دندان (به نسبت دندان های مجاور) است.
برخی از درمان های این عارضه شامل نگه داشتن دندان و استفاده از درمان کامپوزیت یا روش های درمانی مشابه برای هم‌سطح کردن دندان با دندان های مجاور است. این درمان معمولا در صورتی پیشنهاد می شود که ریشه دندان دائمی مشاهده نمی شود.

انکیلوز دندان کودکان

علت انکیلوز دندان چیست؟

علت انکیلوز دندان شیری ممکن است به استعداد ژنتیکی افراد مرتبط باشد. همچنین ممکن است به علت ایجاد ضربه (ترومای دندان کودکان)، بروز عفونت و یا مواردی از این قبیل ایجاد شود. روند رشد و افتادن دندان های شیری برای سلامت دندان های دائمی باید همواره مورد توجه قرار بگیرد‌ بنابراین مراجعه به بهترین دندانپزشک کودکان در تهران می تواند در این زمینه به شما کمک ‌کند

حرف آخر

این عارضه با کمک عکس رادیوگرافی شناخته می شود. علاوه بر مشکلات زیبایی ممکن است باعث بروز مشکلات دیگر نظیر کاهش تعداد دندان ها، مشکلات مینا و عاج دندان شود. بنابراین بهتر است هرچه سریع تر برای درمان اقدام شود.