درمان دندان تحت بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

درمان تحت بیهوشی

فهرست مطالب

آیا درمان دندان تحت بیهوشی برای کودکان آسیب رسان است؟ گاهی اوقات برای درمان دندان کودکان بسته به حجم کار و نوع درمان درندانپزشک کودان تصممیم می گیرد به جای استفاده از بی حسی، ار آرامبخشی استفاده کند. این امر برخی از والدین را دچار را اضطراب می کند. چرا که در این نوع درمان کودک داروی آرامبخش دریافت کرده و در حین درمان به نوعی بیهوش است. در دامه با روند تزریق بی حسی و همچنین بی هوشی برای درمان دندان کودکان بیشتر آشنا خواهیم شد.

آیا درمان تحت بیهوشی برای درمان دندان کودکان لازم است؟

بله. در صورت صلاح دید دندانپزشک، درمات تحت آرامبخشی برای ترمیم دندان ها و انجام انواع خدمات دندانپزشکی و حتی کشیدن لازم است. دندانپزشک کودکان همواره سعی می کند تا جایی که امکان داشته باشد، خدمات درمانی را در مدت جلسه های کمتری انجام دهد. این امر به دلیل است که درمان در جلسات طولانی از حوصله کودک خارج است. همچنین اگرمدت درمان در یک روز زیاد طول بکشد، کودک با دندانپزشک همکاری نکرده و روند درمان کند می شود. گاهی قرار است ساعت ها بر روی دندان کودکان کار شود. بنابراین با نظر دندانپزشک کودکان در رابطه با درمان دندان تحت بیهوشی انجام مخالفت نکنید. این درمان یک روش رایج به حساب می آید. مطمئن باشید پزشک به هیچ عنوان با درمانی که به کودک شما صدمه بزند، موافقت نمی کند.


کنترل ترس کودکان از دندانپزشکی


درمان تحت آمپول بی حسی برای درمان دندان کودکان

یکی دیگر از روش های درمان، تزریق آمپول بی حسی به دندان کودک است. این روش دقیقا همان روشی است که در درمان دندان بزرگسالان نیز از آن استفاده می شود. آیا کودکان با تزریق آمپول به لثه موافقت می کنند؟ ورود والدین به اتاق درمان باعث دلگرمی کودکان می شود. اما دندان پزشک نیز از شیوه های روانشناسانه برای پرت کردن حواس کودکان و تزریق بی حسی به دندان استفاده می کنند.

🟢 دیده شده حتی در جلسات بعدی درمان کودک موافقت می کند بدون حضور والدین در اتاق دندانپزشکی، درمان را ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian