درمان دندان قروچه (براکیسم) در کودکان

درمان دندان قروچه در کودکان

فهرست مطالب

دندان قروچه در کودکان که به آن براکیسم نیز می گویند، عوارض زیادی دارد. به همین دلیل است که والدین سال هاست به دنبال دانستنی های پیشگیری از عوارض دندان قروچه در کودکانشان هستند. در این مقاله سعی داریم به همه چیز در اینباره اشاره کنیم و با ذکر علت، درمان آن را ریشه یابی کنیم. بنابراین توجه شما را به این مقاله در خصوص درمان دندان قروچه در کودکان جلب می کنیم.

براکیسم در کودکان به چه دلیل ایجاد می شود؟

دلایل مختلفی برای دندان قروچه کودک وجود دارد که گاهی ممکن است توسط والدین قابل تشخیص نباشد. به همین دلیل اگر کودک شما براکیسم دارد، حتما به دندانپزشک کودکان اطلاع دهید. اما از جمله دلایلی که ممکن است باعث ایجاد آن شود، شامل موارد زیر می شود:

  • دندان های فک و بالا و پایین کودک در موقعیتی هستند که روی هم قرار ندارند.
  • وجود درد در بخش هایی نظیر گوش کودک که ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شده باشد
  • وجود فشار های عصبی نظیر نگرانی و استرتس در خصوص یک موضوع خاص احتمال براکیسم در کودکان را افزایش می دهد.

درمان براکیسم کودکان

دندان قروچه در کودکان چگونه درمان می شود؟

در صورتی که فشار به دندان ها به قدری باشد که دندانپزشک کودکان تایید کند این مورد به دندان های کودک صدمه میزند، ممکن است برای درمان دندان قروچه در کودکان علی الخصوص در شب که کودک متوجه نیست، یک محافظ تجویز کند که متناسب با فک و دندان های کودک قالب زده شده است. این محافظ تقریبا چیزی مشابه آن است که ورزشکارارن برای محافظت از دندان های خود از آن استفاده می کنند و این شدت فشار بر روی دندان ها را کنترل می کند.

راه دوم یافتن علت اصلی دندان قروچه و ریشه یابی مشکل است. به عنوان مثال اگر این اختلال با درد گوش در کودک شما ایجاد شده است، بنابراین با درمان آن کنترل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian