دیر افتادن دندان شیری کودکان

دیر افتادن دندان شیری

فهرست مطالب

دیر افتادن دندان شیری چه عوارضی دارد؟ از کجا می توان فهمید دندان دائمی در حال رشد است؟ افتادن به هنگام دندان های شیری در کودکان بسیار اهمیت دارد. افتادن به هنگام دندان های شیری احتمال بالا رفتن سلامت وضعیت فک و دندان را بالا می برد. سن افتادن دندان های شیری چیزی بین 6 الی 12 سال است. البته این عدد متغیر است و ممکن است برای همه کودکان صدق نکند. آیا می دانید دلایل نیوفتادن دندان کودکان چیست؟

عوارض نیوفتادن دندان کودکان

دیر افتادن دندان های شیری ممکن است دردسر ساز شود. چرا که ممکن است همزمان با آن دندان های دائمی رویش پیدا کرده و در جایگاه اصلی خود قرار نگیرد. بنابراین نیاز به اقدامات درمانی برای هدایت دندان به جایگاه اصلی خود در فک است. یکی از بزرگ ترین عوارضی که به وجود می آید، رویش دندان های دائمی پشت دندان های شیری است. این موضوع مخصوصا در دندان های قدامی بالا ممکن است درد سر ساز شود. از طرفی زود افتادن دندان شیری هم می تواند دردسر ساز باشد. دندان های دائمی ممکن است‌. برای جلوگیری از این مورد در صورت از دست رفتن دندان از فضا نگهدار استفاده می شود.

♦️بیشتر بدانید>> کشیدن دندان شیری کودکان

رویش دندان دائمی پشت دندان شیری

دلایل دیر افتادن دندان شیری

از اصلی ترین عوامل ایجاد این عارضه این است که ریشه دندان شیری از بین نمی رود. با رویش دندان دائمی کودک در مسیر درست خود ریشه دندان شیری باید کم کم تحلیل برود. در برخی از موارد ممکن است است اتفاق نیوفند. کودکان علی الخصوص در سن 7 تا 12 سالگی به صورت منظم به دندانپزشک کودکان در تهران مراجعه کنند. مراجعه دیرهنگام، علاوه بر اینکه موجب ایجاد آسیب های گسترده تر می شود، هزینه های درمان را نیز بالا می برد. برخی از دلایل دیر افتادن دندان شیری به شرح زیر است:

  • تغذیه نامناسب در کودکان
  • دلایل ژنتیکی
  • عدم رشد مناسب فک کودک
  • انحراف دندان دائمی از مسیر رویش خود
  • دندان شیری فک جوش
  • وجود برخی از بیماری ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
بازسازی دندان شکسته کودک
بازسازی دندان شکسته کودک

آیا بازسازی دندان شکسته کودک امکان پذیر است؟ آیا لازم است والدین به فکر بازسازی دندان شکسته کودکانشان باشند؟ خظر شکستگی دندان های شیری در اثر موارد مختلفی ایجاد می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian