راهکار موقت تسکین درد دندان

راهکار موقت تسکین درد دندان

فهرست مطالب

راهکار موقت تسکین درد دندان

درد دندان ها علل مختلفی دارد. از علل درد دندان می توان به خرابی دندان، پوسیدگی دندان، ملتهب و ضعیف شدن لثه و… اشاره کرد. بدیهی است که برای التیام درد دندان باید به دندان پزشک مراجعه کرد؛ اما اگر جایی هستید که  به دندان پزشک دسترسی ندارید با انجام راهکار هایی می توان موقتا درد دندان را تسکین داد.

  • قرقره کردن آب نمک: این روش، روشی قدیمی اما بسیار موثر است. با انجام این کار نمک عفونت دندان ها را تا حدی بهبود می بخشد و از درد دندان می کاهد.
  • جویدن میخک خشک شده: میخک خشک شده خواص بسیار زیادی دارد یکی از خواص مشهور میخک خشک شده بهبود درد دندان است. کافی است میخک را بجوید و این کار را تا جایی تکرار کنید که روغن میخک را در دهان خود حس کنید. میخک و روغن میخک درد دندان را سریعا کاهش می دهد.
  • قرقره کردن دم نوش نعنا : نعنا خشک را دم بیاورید و منتظر بمانید تا دمای بالای دمنوش کمی پایین بیاید سپس آن را در دهان خود بچرخانید و این کار را چندین مرتبه تکرار کنید و خواهید دید که درد دندان به طور کامل رفع می شود.
  • قرار دادن یخ بر روی دندان: چندین قطعه کوچک یخ را در کیسه ای گذاشته که سرما را از خود عبور بدهد. سپس کیسه یخ را بر قسمتی از صورت خود که درد دندان را حس می‌کنید قرار دهید و پانزده الی بیست دقیقه به این کار ادامه دهید. درد دندان فورا می خوابد و اگر صورتتان نیز بر اثر درد دندان ورم داشته باشد سریعا بهبود پیدا می کند.
  • قرار دادن سیر بر روی دندان: دو تا سه حبه سیر را به خوبی بکوبید و با نمک مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی دندان قرار دهید. سیر برای عفونت دندان مانند یک معجزه عمل می کند و درد دندان را می‌کاهد.

بهترین دندان پزشک کودکان کرج

بهترین متخصص دندانپزشکی غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
فلورایدتراپی در کودکان
فلورایدتراپی در کودکان

انجام فلورایدتراپی در کودکان از مهمترین خدمات دندانپزشکی کودکان می باشد که جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان ها انجام می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره فلورایدتراپی کودکان بیشتر

ادامه مطلب »
لق شدن دندان دائمی کودکان
لق شدن دندان دائمی کودکان

علت لق شدن دندان دائمی کودکان و درمان آن کودکان ابتدا دندان‌های شیری خود را از دست می‌دهند. بعد از افتادن دندان‌های شیری، دندان‌های دائمی جایگزین آن‌ها خواهند شد. مراقبت

ادامه مطلب »
عفونت و درد دندان
عفونت و درد دندان

عفونت و درد دندان همه ما می دانیم که درد دندان یکی از شایع ترین و ناراحت کننده ترین درد هاست به طوری که همه در چنین مواقعی در اولین

ادامه مطلب »
fa_IRPersian