رفع بوی بد دهان

رفع بوی بد دهان

فهرست مطالب

رفع بوی بد دهان

شاید برای شما هم بوی بد دهان مشکلی بزرگ باشد و موجب خجالت شما در بین افراد دیگر شود. این مشکل دلایل فراوانی دارد و نمی توان آن را فقط به عدم مواظبت از دهان ربط داد. بوی بد دهان مشکلی غیرقابل حل و بزرگ نیست و با مورد نظر قرار دادن چندین راهکار  می‌توانید از آن جلوگیری کنید

  • از خوردن بیش از حد خوراکی هایی مانند پیاز و سیر دوری کنید.

پیاز و سیر به دلیل بوی تند و زیاد خود دهان و معده را تحت تاثیر قرار داده  و اگر در خوردن آن افراط شود موجب بدبو شدن دهان می‌شود. توصیه می شود بعد از مصرف سیر و پیاز دهان را به خوبی شسته و از دهانشویه های مناسب استفاده کنید

  • سلامت لثه های خود را چک کنید

لثه ها در سلامت دهان نقش بسیاری دارند و اگر ضعیف و آسیب دیده باشند به دندان نیز آسیب خواهند رساند. لثه ها علاوه بر سالم و مقاوم نگه داشتن دندان ها در کنترل بوی بد دهان نیز نقش دارند. اگر لثه هایتان ضعیف و آسیب دیده باشد به مرور موجب بدبو شدن دهان می شوند.

  • به طور مرتب دندان هایتان را تمیز کنید

با مسواک زدن به طور مداوم و استفاده از نخ دندان دهانی بدبو نخواهید داشت. جرم و غذاهای مانده در دهان به مرور صورتی بد بو و ناخوشایند پیدا می کنند.

  • عملکرد ریه های خود را کنترل کنید.

ریه عضوی از بدن است که اگر متعادل عمل نکن  و دارای مشکلاتی باشد موجب بدبو شدن دهان می شود. اگر مشکل ریوی دارید با رفع مشکل، بوی بد دهان شما نیز از بین می رود.

  • از مصرف الکل سیگار و قلیان اجتناب کنید

الکل سیگار و قلیان به سلامت دهان و دندان آسیب بسیار جدی وارد می کنند. تا جای ممکن از مصرف این موارد د پرهیز کنید در این صورت از بوی بد دهان نیز رنج نخواهید برد.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian