رویش دندان دائمی پشت دندان شیری

رویش دندان دانمی پشت دندان اصلی

فهرست مطالب

چرا باید دندان های شیری کودک به طور مرتب چک شود؟ علاوه بر تشخیص پوسیدگی دندان کودکان لازم است رویش دندان های اصلی نیز چک شود چرا که در برخی کودکان دیده می شود دندان اصلی یا دائمی در پشت دندان شیری شروع به رویش پیدا می کند. این امر علت های زیادی می تواند داشته باشد.  در برخی مواقع می تواند علت این موضوع باشد که ریشه دندان های شیری به صورت صحیح و معمول در لثه کودک حل نمی شود. بنابراین قبل از افتادن دندان های شیری دندان های اصلی در پشت آن از لثه بیرون می زند.

مشکل رویش دندان های اصلی پشت دندان های شیری چگونه حل می شود؟

در اکثر مواقع دندان شیری خود به خود لق شده و به طور طبیعی می افتد. اما در برخی موارد که با گذشت مدت زمان 2 الی 3 هفته دندان شیری در سر جای خود باقی می ماند. در این زمان با تشخیص دندانپزشک کودکان ممکن است دندان شیری احتیاج به کشیدن پیدا کند. در این زمان فضای کافی در دهان کودک برای رویش دندان های دائمی بررسی می شود.

بیشتر بخوانید >> مراحل رویش دندان های شیری و مراقبت از آن تا رشد دندان های اصلی  

آیا دندان های دائمی به جای اصلی خود باز می گردند؟

دندان های تازه روییده شده در جای خود کاملا ثابت نیستند. در صورت وجود فضای کافی می تواند به جای اصلی خود باز گردد. اگر دندان شیری فرزند شما افتاده و دندان های دائمی در حال روش هستند، به فرزندان خود آموزش دهید به لثه خود زبان نکشند که مسیر رشد دندان منحرف نشود. در صورتی که دندان های اصلی در حضور دندان های شیری رشد کند، دیگر ریشه آن در دندان حل نمی شود. بنابراین ممکن است بر سر جای خود باقی بمانند. به این وضعیت دندان کوسه ای می گویند. اگر این شرایط بیشتر از دو ماه به طول انجامید، برای کسب اطلاعات بیشتر و معاینه دندان حتما به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian