عاداتی که دندان کودکان را خراب می کند

خرابی دندان کودکان

فهرست مطالب

چه عاداتی دندان کودک را خراب می کند؟ کدام رفتار  های کودک باعث می شود دندان های شیری او زودتر از موعد مقرر خراب شوند؟ عادت های بد غذایی و بهداشتی یکی از مواردی است که موجب پوسیدگی دندان های شیری کودک می شود. در این مقاله قصد داریم والدین را به آن دسته از عادت های بد کودکشان که موجب از دست رفتن زود هنگام دندان های شیری می شود، آشنا کنیم.

برای سلامت دندان شیری چه عاداتی را از کودک خود دور کنیم؟

برخی عادات ناسالم می تواند سامت دندان های کودک را به خطر بی اندازد. در ادامه به برخی از شایع ترین آن ها می پردازیم. در ادامه بشنوید چند عادتی که دندان کودک شما را خراب می کند.

عاداتی که موجب خرابی دندان کودک می شود

اصول پیشگیری از پوسیدگی دندان کودک

رعایت بهداشت دهان و دندان

همچین چند کلمه علاوه بر مسواک زدن، شامل کشیدن نخ دندان به شیوه مناسب و همچنین عادات غذایی سالم کودکان نیز می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان مهم ترین عامل در عدم پوسیدگی دندان های شیری و حفظ آن ها تا رویش دندان های دائمی است. به این ترتیب لازم است آن را به کودک خود آموزش دهید. جوری که جزو عادت هایش شود و آن را جدی بگیرد.

دندان قروچه

اگر متوجه دندان قروچه در کودک خود هستید، بدانید که این عادت موجب از دست رفتن دندان های او می شود. دندان قروچه ممکن است به دلیل استرس و اضطراب ایجاد شود. مصرف مواد غذایی نظیر کاکائو و نوشابه در کودک کنترل شود، می تاون به احتمال زیاد این عادت را نیز از سر کودکخود بی اندازید. دندان قروچه معمولا در خواب اتفاق می افتد.

وارد کردن اشیا به داخل دهان

این کار نه تنها خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهد، بلکه خطر ابتلا به بیماری های لثه را به دلیل ورود میکروب و آلودگی بالا می برد. به همین دلیل به والدن توصیه می شود حدالامکان از این کار در سنین کودکی اجتناب شود.

مکیدن انگشت

مکید انگشتان دست آن هم به صورت مداوم ممکن است چسدکان دندان های کودک را با انحراف رو به رو کد. بنابراین کشیدن زبان به دندان ها و مکیدن انگشتان دست و یا حتی جویدن ناخن به دلیل وجود آلودگی می تواند احتمال خرابی و از دست رفتن دندان را در کودکان بیشتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
42d9098a2cbc877b3d4959db8c7a4aff
طرح لبخند

طرح لبخند همه ما به خوبی می دانیم که داشتن دندان هایی منظم و سفید تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد و به همین دلیل امروزه روش های زیادی

ادامه مطلب »
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از دست دادن دندان ها افراد را دچار سختی زیادی می کند. اگر دندان خود را از دست دهید مشکلات گوناگونی برای شما پیش می آید. دندان نقش

ادامه مطلب »
درمان پالپکتومی دندان شیری
پالپکتومی دندان کودکان

پالپکتومی دندان کودکان برای حفظ و نگهداری دندان های شیری که به شدت اسیب دیده است، استفاده می شود پالکتومی با پالپوتومی دندان کودکان متفاوت است. گرچه هر دو درمان

ادامه مطلب »
fa_IRPersian