عدم رویش دندان دائمی

دندان شیری

فهرست مطالب

عدم رویش دندان دائمی

رویش دندان دائمی همیشه بی درد سر و راحت نیست. بعضی از کودکان هنگام روش دندان دائمی دچار تب می شوند بعضی درد زیادی حس می کنند  و خلاصه کودکان ممکن است مسیر اسان و یا سختی را طی کنند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کودکان در این فرایند به وجود بیاید عدم رویش دندان دائمی است.

دندان شیری در حالت حداکثر حدود ده سال با کودکان همراه است و پس از آن وجود دندان شیری ممکن است خطر ساز شود و اثری از رشد دندان دائمی نباشد. 

 

دلایل عدم رویش دندان دائمی

برای عدم رویش دندان دائمی یک دلیل خاص نمی توان شمرد اما به طور کل دو حالت وجود دارد

ضعیف بودن لثه

اگر لثه فرد ضعیف باشد ممکن است در عملکرد خود دچار اختلال شود و بستر رویش دندان دائمی را فراهم نکند. سعی کنید برای تقویت لثه فرزندتان از ابتدا او را با سیستم غذایی سالم آشتی دهید و تغذیه سالمی برای فرزند دلبتدتان فراهم کنید.

 

ضعیف بودن دندان

گاهی دندان قوای کافی را برای رشد ندارد و رویشی حاصل نمی شود. در این حالت لثه هیچ فشاری از سوی دندان حس نمی کند و دندان شیری همچنان محکم و بدون جابجایی و لق شدن خواهد ماند. توصیه می شود برای سلامت دندان ها از کلسیم و موا

 

شما به عنوان پدر و مادر کودک دلبندتان باید به رویش دندان های کودکتان دقت کنید و هر شش ماه یک بار او را برای چکاپ نزد دندان پزشک ببرید. رشد نکردن دندان های دائمی مشکلی بدون راه حل نیست و با مراجعه به دندان پزشک این مشکل حل خواهد شد اما اگر مراجعه به دندان پزشک را به وقفه بیندازید ممکن است که برای سلامت دهان کودکتان خطر آفرین باشد.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران و کرج

دکتر ساره نادعلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
f0cede61-84c8-44a5-8c3c-c4d055a5f8cf
دندان فک جوش

دندان فک جوش   فک جوش و یا انکیلوز عارضه ‌ای است که در آن دندان به استخوان جوش میخورد. فقط جوش بیشتر در دندانهای شیری وجود دارد اما ممکن

ادامه مطلب »
fa_IRPersian