عصب کشی و روکش همزمان دندان کودکان

عصب کشی و روکش همزمان دندان شیری

فهرست مطالب

عصب کشی و روکش همزمان دندان کودکان به چه دلیل انجام می شود؟ آیا این اقدام درماتی برای حفظ دندان های شیری کودکان ضروری است؟ آیا این اقدام برای دندان ها شیری نیز ضروری است؟ دندان های شیری کودکان یکی از مواردی است که لازم است تا زمان رویش دندان های اصلی در دهان باقی بماند. در این مقاله به هر آنچه لازم است در اینباره بدانید اشاره خواهیم کرد.

عصب کشی و روکش همزمان دندان کودکان به چه دلیل انجام می شود؟

عصب کشی و روکش همزمان دندان کودکان یک اقدام درمانی برای حفظ دندان است. این درمان در صورتی توصیه می شود که آسیب به دندان زیاد باشد. بنابراین دندانپزشک صلاح می بیند برای حفط دندان، آن را پر کند و همزمان روکش کند. روکش دندان یک اقدام برای نگهداری و حفظ دندان می باشد. چرا که در صورتی که آسیب به مینای دندان زیاد باشد، در صورت ترمیم، مینای دندان آسیب دیده می ریزد و باقی نمی ماند. دقیقا به همین دلیل در برخی پر کردگی های سطحی دندان شیری نیاز به روکش کردن برای حفظ دندان ایجاد می شود.

✅ روکش فلزی دندان کودکان

پر کردن و روکش همزمان دندان شیری

آیا عصب کشی و پرکردگی دندان کودکان در یک جلسه انجام می شود؟

یکی از سوالات والدین نگرانی که به دندانپزشکی مراجعه می کنند، در ارتباط با تعداد جلسات درمانی دندان فرزندشان است. در اینباره لازم است بگوییم تلاش دندانپزشک کودکان بر این است که درمان دندان ای کودک در کمترین تعداد جلسات ممکن انجام شود. چرا که تعداد جلسات زیاد دور از حوصله کودک است و تجربه نشان داده در صورتی که تعداد جلسات دندانپزشکی طولانی شود، کودک همکاری لازم را نخواهد داشت.

از طرفی بهترین دندانپزشک کودکان لازم است در زمینه درمان سرعت عمل لازم را داشته باشد که درمان دندان های شیری طولانی مدت نشود. بنابراین در صورت امکان عصب کشی و روکش دندان کودکان به صورت همزمان و در یک جلسه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian