علائم درآمدن دندان نوزاد

علائم درآمدن دندان نوزاد

فهرست مطالب

علائم درآمدن دندان نوزاد

در آمدن دندان نوزاد یک مرحله مهم در رشد است که باید نسبت به آن هشیار بود. به طور کلی اولین دندان های نوزادان در سنین چهار تا هفت ماهگی خود را نشان می دهند و در می آیند. این فرایند همراه با بروز علائم و نشانه هایی در نوزادان است. اگر با این علائم آشنا نباشیم ممکن است علت آن را اشتباه در یابیم و تصور کنیم کودک بیمار است و یا خواسته ای دارد.

علائم در آمدن دندان نوزاد عبارت است از

  • میل نوزاد به گاز گرفتن: رویش دندان های نوزادان با حس خارش دهانی در آن ها همراه است. به همین دلیل کودکان شروع به گاز گرفتن می کنند تا خارش دهان خود را التیام بخشند.
  • تورم و قرمزی لثه ها: در این حالت لثه ها ورم می کنند و قرمز می شوند تا خود را برای رویش و حفاظت از دندان ها تطبیق دهند.
  • تب خفیف: هنگامی که دندان ها شروع به رشد می کنند ممکن است بعضی از نوزادان دچار تب خفیف شوند اما این تب ها نگران کننده نیستند و در مدت زمان کوتاهی وجود دارند. توجه کنید اگر تب بیش از حد طبیعی باشد به پزشک اطفال مراجعه نمایید.
  • خارج شدن بزاق از دهان: در این زمان بزاق بیشتری در دهان نوزادان ترشح می شود تا خارش و درد دهانی آن ها کاهش یابد. نوزادان نیز این بزاق را به طور مداوم از دهان خارج می کنند.
  • کاهش اشتها: درد رویش دندان منجر به کاهش اشتها آن ها می شود و ممکن است کمتر از حد معمول شیر بخورند.
  • گریه و بی قراری: نوزاد در این مدت به خاطر درد و التهاب لثه هایش گریه و بی قراری می کند. علاوه بر آن مدام بد خلقی می کند و خوابش نیز تحت تاثیر آن به هم می ریزد.

توجه کنید که این نشانه ها در اکثر کودکان وجود دارند و جای نگرانی نیست اما اگر از حد طبیعی خارج شد ضروری است به پزشک مراجعه کنید و آن را مهم بشمارید.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج  / بهترین دندانپزشک کودکان غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
آنکیلوز دندان شیری
آنکیلوز دندان شیری

آنکیلوز (Ankylosis) یا اتصال مفصلی مشترکاً به معنای عدم تحرکی یا قفل شدن یک مفصل است. در وضعیت آنکیلوز، حرکتی که معمولاً در یک مفصل وجود دارد، به دلیل عوامل

ادامه مطلب »
درمان پالپکتومی دندان شیری
پالپکتومی دندان کودکان

پالپکتومی دندان کودکان برای حفظ و نگهداری دندان های شیری که به شدت اسیب دیده است، استفاده می شود پالکتومی با پالپوتومی دندان کودکان متفاوت است. گرچه هر دو درمان

ادامه مطلب »
f0cede61-84c8-44a5-8c3c-c4d055a5f8cf
دندان فک جوش

دندان فک جوش   فک جوش و یا انکیلوز عارضه ‌ای است که در آن دندان به استخوان جوش میخورد. فقط جوش بیشتر در دندانهای شیری وجود دارد اما ممکن

ادامه مطلب »
fa_IRPersian