عوارض بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

عوارض بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

فهرست مطالب

آیا می دانید عوارض بیهوشی در دندانپزشکی کودکان چیست؟ اثری که دارو بیهوشی بر کودکان دارد، چقدر است ؟ باید بدانید که بیهوشی برای کودکان عوارضی را به همراه دارد. از جمله این عوارض مشکلات و اختلال در یادگیری برای کودکان است. کودکانی که در دندانپزشکی و یا مشکلات دیگر تحت بیهوشی قرار گرفته اند، در عمل خواندن، نوشتن و همچنین حل کردن مسائل با مشکلاتی مواجه می شوند. امکان دارد برای کودکانی که در دوره های بعدی نیاز به بیهوشی پیدا می کنند دچار مشکلات شناختی شوند.

عوارض بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

باید توجه داشته باشید که هر چه زمان بیهوشی بیشتر باشد، عوارض آن به مراتب بیشتر خواهد بود،کودکان به دلیل آنکه از نظر تغییرات قند خون خیلی حساس هستند، لازم است در طول دوره بیهوشی قند آن ها مرتب چک شود. یکی دیگر از مسایٔلی که برای کودکانی که تحت بیهوشی هستند، اتفاق می افتد این است که، دمای بدن این کودکان ممکن است کاهش پیدا کند و در نتیجه ریکاوری این کودکان با مشکل مواجه گردد. باید بگوییم که متاسفانه بیهوشی برای کودکان، نگرانی هایی را برای والدین به دنبال دارد. والدین این کودکان از زمان ویزیت کودکشان و تعیین وقت برای او و همچنین در انجام آزمایشات، تا زمانی که کودک آن ها دوران ریکاوری را طی می کند دچار استرس و نگرانی هستند.  به همین دلیل دندانپزشکی کودکان با بیهوشی به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا عوارض جدی با خود به همراه دارد.

دندانپزشکی کودکان با بیهوشی

در مواردی ممکن است پزشک متخصص مجبور باشد برای دندانپزشکی بیهوشی را تجویز کند. در این صورت باید بیهوشی تحت کنترل انجام گیرد. دندانپزشک انجام یکسری آزمایشات برای بررسی وضعیت کودک تجویز می کند. در کل به عنوان خلاصه مطلب می توان گفت، بیهوشی برای کودکان عوارض بسیار جدی را به همراه دارد و بهتر این است که تا جایی که ممکن است بیهوشی برای کودکان استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian