فواید دندانپزشکی با لیزر

دندانپزشکی با لیزر

فهرست مطالب

آیا در ارتباط با دندانپزشکی با لیزر چیزی شنیده اید؟ با پیشرفت علم، روش های نوینی برای درمان آسیب های دندانی به وجود می آید که دندانپزشکی با این روش یکی از آن هاست‌. در این مقاله قصد داریم به فواید دندانپزشکی با لیزر اشاره کنیم و شیوع کارکرد آن را شرح دهیم. به شما پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما در ارتباط باشید تا در ارتباط با انواع خدمات مراکز دندانپزشکی بیشتر بدانید.

بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

دندانپزشکی با لیزر چگونه است؟

لیزر وسیله ای در دندانپزشکی است که اشعه های مختلف با امواج مختلف برای کنترل آسیب های دهان و دندان استفاده می کند. اشعه لیزر می تواند در تغییر دمای بخش مورد نظر در دهان تاثیر بگذارد. این تاثیر، اثرات مثبتی دارد. استفاده دندانپزشکی بدون درد با لیزر ممکن است در موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد.

  • درمان پوسیدگی دندان و همچنین عصب کشی
  • ایجاد تغییرات در لثه نظیر انجام جراحی
  • برداشت بافت ایجاد شده در بخش های مختلف دهان
  • سفیدتر کردن دندان ها

فواید استفاده از این روش در دندانپزشکی چیست؟

در این روش ممکن آیت فرد نیاز به دریافت بی حسی نداشته باشد. در هنگام استفاده از این روش برای جراحی های دهان و لثه، در بسیاری از موارد دیده شده نیاز به بخیه کم تر می شود. در این روش بافت کمتری از دندان برداشته می شود. ممکن است از لیزر برای کمک به سایر ابزارها در دندانپزشکی استفاده شود و یا از خود این ابزار به صورت جداگانه استفاده شود. با وجود مزایایی که این روش در درمان آسیب های دندانی دارد، معایبی هم وجود دارد.

معایب درمان با لیزر

  • لیزر ممکن است موجب آسیب به برخی از قسمت های دندان نظیر پالپ دندان شود
  • استفاده از لیزر برای همه درمان های دندان کاربرد ندارد و محدود است. بنابراین ممکن است شما کاندید مناسبی برای درمان به این روش نباشید

استفاده از لیزر برای درمان پوسیدگی دندان یا موارد دیگر باید توسط دندانپزشک توصیه شود‌ در غیر این صورت ممکن است درمان با روش های دیگری ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
4-8
سوهان کشیدن دندان

سوهان کشیدن دندان دندان ها اشکال مختلفی دارند.بعضی از دندان ها گرد تر و بعضی دیگر  از دندان ها تیز تر هستند. دندان هایی که بیشتر از حد معمولی تیز

ادامه مطلب »
fa_IRPersian