فیشور سیلانت دندان کودکان

فیشور سیلانت دندان

فهرست مطالب

فیشور سیلانت دندان کودکان یا همان شیارپوش یکی درمان مراقبتی است که دندانپزشک کودکان پس از معاینه دندان های کودک ممکن است آن را در مواردی که شیارهای عمیق دارند، تجویز می کند. این درمان مراقبتی از پوسیدگی های دندان در مراحل بعدی جلوگیری می کند. در این درمان سطح دندان تراش داده نمی شود. بلکه تنها شیارهای عمبق با استفاده از ماده همرنگ پر می شود. این موضوع دندان را هم سطح می کند.

✅ بهترین متخصص دندانپزشک کودکان در تهران را بشناسید

فیشور سیلانت دندان برای چه کودکانی تجویز می شود؟

برخی از دندان های کودکان به گونه ای است که ممکن است با مسواک زدن همه منافذ دندان های کودک تمیز نشود. در این صورت درمان مراقبتی شیارپوش برای پوشاندن این منافذ و محافظت از آن ها در مقابل پوسیدگی صورت می گیرد. این درمان برای دندان های دائمی و دندان های آسیا انجام می شود. تشخیص این موضوع که آیا دندان های کودک به انجام این فیشور سیلانت نیاز دارد یا خیر به عهده دندانپزشک کودکان است. 

زمان انجام درمان شیارپوش

پس از رویش دندان های دائمی، زمانی که هنوز سطح دندان دچار پوسیدگی نشده مناسب ترین زمان برای انجام این درمان مراقبتی است. بنابراین درمان شیارپوش برای دندان هایی که دچار پوسیدگی هستند، انجام نمی شود. دندان های دائمی در زمان رویش تا تکمیل شدن آسیب پذیر هستند و باید از آن ها در مقابل پوسیدگی ها محافت شود.

در هنگام انجام این درمان، از داروی بی حسی استفاده نمی شود. به دلیل عدم تراش بر روی سطح دندان، کودک دردی در هنگام درمان حس نمی کند. فیشورسیلانت دندان، ماده با ماده همرنگ پر می شود. بنابراین پس از انجام آن به سختی قابل تشخیص است.این روکش علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی مانند یک محافظ عمل می کند. البته لازم به ذکر است که این درمان نمی تواند جایگزین نخ دندان و مسواک باشد.

✅ روش صحیح مسواک زدن کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian