مراقبت های پس از درمان ترمیم دندان کودکان

مراقبت های بعد از پر کردن دندان

فهرست مطالب

درمان دندان کودکان در زمینه های مختلفی انجام می شود. رعایت مراقبت های پس از درمان های دندانپزشکی به کودک شما کمک می کند تا سلامت دندان های کودک حفظ شود. در این مقاله قصد داریم به مراقبت های بعد از ترمیم دندان کودکان اشاره کنیم. مراقبت بعد از پر کردن دندان با کامپوزیت با مراقبت های بعد ترمیم دندان کودک با آمالگام متفاوت است. دندان های شیری کودکان لازم است عمر طبیعی خود را طی کند. در غیر این صورت باعث ایجاد مشکلاتی در رشد دندان های دائمی شود. با رعابت این مراقبت ها می توانید عمر دندان شیری را افزایش دهید.

✔️ ترمیم دندان کودکان با کامپوزیت

پر کردن دندان کودک چه مراقبت هایی نیاز دارد؟

مراقبت های پس از ترمیم دندان با آمالگام و کامپوزیت

منظور از مراقبت های بعد ترمیم دندان کودک چیست؟ آمالگام یا مواد نقره ای یکی از گزینه های ترمیم دندان کودکان است که معمولا برای درمان دندان های عقب از آن استفاده می شود. مراقبت هایی که پس از این درمان لازم است رعایت کنید، شامل موارد زیر می شود:

  • دندان های ترمیم شده ممکن است مجددا دچار پوسیدگی شوند. بنابراین برای جلوگیری از پوسیدگی مجدد دندان، لازم است بهداشت دندان را رعایت کنید.
  • ممکن است تا مدتی دندان کودک شما در مقابل سرما و گرما حساس باشد. بنابراین تا حداقل 24 ساعت از مصرف غذاهای خیلی سرد و یا خیلی گرم خودداری کنید.
  • مواد آمالگام دیر تر ار کامپوزیت در دندان سفت می شوند. بنابراین در صورت ترمیم دندان با مواد نقره ای لازم است تا حداقل 3 ساعت از خوردن و نوشیدن خودداری شود.
  • لازم است تا یک شبانه روز با دندانی که ترمیم شده است، مواد غذایی سفت جویده نشود.
  • تا مدتی پس از ترمیم دندان لازم است از مصرف مواد غذایی شامل رنگ خوراکی افزودنی و موادی نیز قهوه جلوگیری شود.
  • اگر درمان دندان های کودک تحت بی حسی انجام می شود، در ارتباط با سر بودن لب ها و دهان کودک با او صحبت کنید و مراقبت باشید کودک لب های خود را تا زمان از بی رفتن سری زخم نکند. (بی حسی دندان در دندانپزشکی کودکان)
  • مصرف داروهایی که دندانپزشک کودکان تجویز کرده است را از یاد نبرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
فلورایدتراپی در کودکان
فلورایدتراپی در کودکان

انجام فلورایدتراپی در کودکان از مهمترین خدمات دندانپزشکی کودکان می باشد که جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان ها انجام می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره فلورایدتراپی کودکان بیشتر

ادامه مطلب »
fa_IRPersian