مشکلات دندان شیری | بیماری های دهان و دندان کودکان

مشکلات دندان شیری

فهرست مطالب

دندان های شیری کودکان نقش مهمی در سلامت رویش دندان های دائمی و دندان های فک کودکان دارند. بنابراین مراقبت و نگهداری از آن ها تا زمان رویش دندان های اصلی ضروری است. مشکلات دهان و دندان کودکان با مراجعه به دندان پزشک کودکان تا حد زیادی قابل کنترل و درمان است. دندان پزشک کودکان با استفاده از تجهیزات پیشرفته، مشکلات دندان کودکان را تشخیص داده و بهترین راهکار درمانی را ارئه می دهد. در ادامه قرار است با مشکلات دندان کودکان بیشتر آشنا می شویم.

کودکان با چه مشکلاتی در دهان و دندان های خود مواجه می شوند؟

دندان های شیری به نسبت دندان های اصلی آیب پذیر تر هستند. به همین دلیل است که با رویش دندان های اصلی ریشه دندان شیری حل شده و یه طور معمول مشکلی برای رویش دندا های جدید به وجود نمی آورند. اما پوسیدگی در دندان های شیری زود تر پخش می شوند. دندان های شیری ممکن است با انواع مشکلات زیر رو به رو شوند:

  • دندان های شیری ممکن است دچار پوسیدگی شوند و احتیاج به پر کردن پیدا کنند
  • دنلدان های شیری کودکان ممکن است احتیاج به عصب کشی پیدا کنندکان
  • دندان های شیری ممکن است احتیاج به روکش دندانی داشته باشند

به وجود آمدن انواع آبسه دندان در دهان کودکان، لق شدن زودتر از موعد، شکستگی و ترک خوردن دندان، تغییر رنگ دندان، دندان قروچه و… نیز انواع مشکلاتی است که ممکن است موجب از بین رفتن زودتر از موعد دندان ها شود. در برخی اوقات که کودک احساس درد می کند، ممکن است مشکل کمی جدی باشد و دندان احتیاج به درمان پیدا کند. بنابراین بهتر است دندان های کودکان توسط دندان پزشک کودکان هر چند وقت یکبار معاینه شود.

بیشتر بخوانید >> پر کردن سطحی دندان های شیری

آیا کشیدن دندان های شیری مشکل را حل می کند؟

برخی از والدین گمان می کنند چون دندان های شیری دائمی نیستند، کشیدن آن ها مشکلی ایجاد نمی کند. اما وجود آن ها برای حفظ فضای کافی در فک جهت رویش دندان های دائمی ضروری هستند. برخی از این دندان ها نیز برای وجود فضای لازم دندان های اصلی کشیده می شوند. این امر توسط دندان پزشک کودکان تشخیص داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian