آیا دهانشویه برای دندان کودکان لازم است؟

دهانشویه کودکان

فهرست مطالب

دهانشویه ها انواع مختلفی دارد. این محصولات در کمک به حفظ سلامت دندان موثر است. این محصول به صورت مایع می باشد و معمولا پس از مسواک علاوه بر حفظ سلامت دندان، موجب پیشگیری از بیشتر بیماری های دهان و حفط بهداشت آن استفاده می شود. اما آیا لازم است کودکان هم از دهانشویه استفاده کنند؟

استفاده کودک از دهانشویه

دهانشویه ها اکثرا شامل فلوراید می باشد. فلوراید برای دندان های کودک مفید بوده در برخی موارد به پیشنهاد دندانپزشک کوکان، فلوراید تراپی صورت می گیرد. اما توصیه می شود کودکان در سنین پایین نر ار دهانشوبه استفاده نکنند. پرا که در این سن ها دندان کودک در حال شکل گیری است. این کار ممکن است بر روی بافت و رنگ دندان ها تاثیر بگذارد.

بهترین زمان استفاده از دهانشویه برای کودکان سال به بالاست

البته این کار باید با نظارت والدین انجام بپذیرد. برای مصرف حتما مطئمن شوید کودک همه دهانشویه را از دهان خود خارج می کند.


☑️ فلورایدتراپی دندان کودکان


آیا دهانشویه برای دندان کودکان عوارض دارد؟

عوارض عدم استفاده درست از دهانشویه می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • مسمومیت با دهانشویه
  • تغییر رنگ دندان
  • عارضه فلوئوروزیس

بنابراین بهتر است این کار به دقت و زیر نظر دندانپزشک کودکان انجام دهید. برند های دهانشویه مخصوص کودکان از دهانشویه بزرگسالان متفاوت است که این امر می تواند عوارض ناشی از استفاده دهانشویه را کاهش دهد.

عارضه فلوئوروزیس

فلوئوروزیس یک عارضه دندانی است که معمولا در کودکان زیر هشت سال شکل می گیرد. یکی از دلایل بروز این عارضه، مصرف بیش از حد فلوراید در زمان شکل گیری ساختار دندانی است. به دلیل این عارضه، ظاهر دندان کودکان با بروز لکه های قهوه ای رنگ در مراحل پیشرفته تر نازیبا می شود. از علائم ااولیه این بیماری می توان به ایجاد لکه های سفید رنگ در سطح دندان ها اشاره کرد. در مراحل اولیه این عارضه ممکن است قابل رویت نباشد و تنها با بررسی های دقیق شناخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
روکش دندان
زیبایی دندان

زیبایی دندان امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از تاثیر دندان بر زیبایی صورت بی اطلاع باشد و یقینا دندان یکی از عوامل موثر در زیبایی صورت شمرده می

ادامه مطلب »
ارتودنسی کاموفلاژ
ارتودنسی کاموفلاژ چیست؟

ارتودنسی کاموفلاژ یک روش درمانی در زمینه اصلاح موقعیت دندان‌ها است که به منظور ایجاد یک تطابق طبیعی بین دندان‌ها و جمجمه در صورت‌هایی که اختلالات جسمی یا اختلالات ساختاری

ادامه مطلب »
fa_IRPersian