معاینات دوره ای دندان کودکان

معاینات دوره ای دندان کودکان

فهرست مطالب

مراجعه منظم به دندانپزشکی اطفال کمک می کند تا سلامت دهان و دندان کودکان حفظ شود. معمولا آسیب هایی که ممکن است سلامت دهان و دندان کودکان را تهدید می کند معمولا شامل نواقص مادرزادی، آسیب های ناشی از عدم رعایت بهداشت و تغذیه مناسب، آسیب های ناشی از ایجاد ضربه یا همان ترومای دندان کودکان می شود. معاینات دوره ای دندان کودکان به کاهش هزینه های درمان دندان و سلامت دهان و دندان بسیار تاثیرگذار است.

معاینات دوره ای دندان کودکان چه مزایایی دارد؟

دندان کودکان از زمان رویش اولین دندان شیری نیاز به مراقبت دارد. توصیه می شود اولین معاینه دندان کودکان در سن دو سالگی انجام شود و روند رشد دندان های شیری زیر نظر دندانپزشک باشد. علاوه بر این معاینات دوره ای دندان مزایایی نیز دارد که در ادامه به آن اشاره می کنبم:

  • کودک با دندانپزشکی آشنا می شود و با روند درمان در صورت نیاز همکاری می کند.
  • دندان های کودک درمان های مراقبتی را تجربه می کند و از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری می شود.
  • از هزینه های گزاف درمان دندان تا حد ممکن جلوگیری می شود.
  • روند طبیعی رشد دندان های دائمی حفظ می شود.

☑️ مراجعه به بهترین متخصص دندانپزشک کودکان در تهران

معاینات دوره ای دندان کودکان

درمان های مراقبتی دندان کودکان

درمان های مراقبتی دندان کودکان معمولا علاوه بر ترمیم و یا عصب کشی دندان ها در صورت بروز پوسیدگی و آسیب شامل نظارت بر روند رشد فک و شیوه رویش دندان های شیری نیز می شود. سلامت دندان های شیری از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که دندان های شیری زودتر از موعد مقرر بیوفتد، ممکن است فضای لازم برای رشد دندان های دائمی در فک از بین برود و این موضوع در آینده باعث تحمیل هزینه های دندان پزشکی می شود.

در مراقبت های دوره ای دندان کودکان دندانپزشک با استفاده از ابزارهای حرفه ای و همینطور عکس برداری در صورت لزوم سلامت دندان کودکان را بررسی می کند. بهتر است هر 6 ماه یکبار دندان های کودک معاینه شود. علاوه بر این استفاده از نخ دندان و شیوه صحیح مسواک زدن دندان ها ضروری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
بازسازی دندان شکسته کودک
بازسازی دندان شکسته کودک

آیا بازسازی دندان شکسته کودک امکان پذیر است؟ آیا لازم است والدین به فکر بازسازی دندان شکسته کودکانشان باشند؟ خظر شکستگی دندان های شیری در اثر موارد مختلفی ایجاد می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian