نقش والدین در سلامت دندان کودک چیست؟

نقش والدین در سلامت دندان کودک

فهرست مطالب

نقش والدین در سلامت دندان کودک چیست؟ آیا می دانید باور های والدین در رفتار کودک و همچنین در سلامت دندان های وی تاثیر گذار است؟ این والدین هستند که با ایجاد رفتارهای مثبت مسیر زندگی وی را جهت می دهند. اما این مورد از چه نظر موثر است؟ بار ها تکرار کردیم که بهداشت دهان کودک، از قبل از زمان رویش اولین دندان شیری آغاز می شود. پس از رویش دندان های شیری نیز همچنان باید مراقبت های لازم صورت بگیرد تا از مشکلات احتمالی نیر پوسیدگی جلوگیری شود.

چگونه کودکم را به دندانپزشکی ببرم؟

بررسی روتین دندان های کودک از جانب دندانپزشک کودکان باید به صورت مرتب و هر 6 ماه یکبار انجام شود. اما گاها والدین از این موضوع شکایت می کنند که کودک آن ها سخت به دندانپزشکی مراجعه می کند. اول از همه لازم است نکاتی را یادآور شد که احتمال بروز این مشکل را به حداقل می رساند:

معاینه دندان کودک باید از سنین پایین انجام شود. از همان سنین این باور باید در آن ها ایجاد شود که برای سلامت آن ها لازم است این معاینات صورت بپذیرد و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

گاها دیده می شود والدین از تجربه های تلخ خود در مراجعه به دندانپزشکی صحبت می کنند. وقتی کودک این موضوع را می شود، در ناخودآگاه وی تاثیر منفی گذاشته و بنابراین کودک شما از مراجعه به دندانپزشکی اجتناب می کند.

گاهی والدین با دندانپزشک کودکان در ارتباط با بیهوشی برای درمان مخالفت می کنند. زمانی که درمان طولانی شود، این مورد از حوصله کودک خارج شده و تجربه نشان می دهد که کودکان دیگر مایل به همکاری نیستند. همچنین اگر تعداد جلسات افزایش یابد، ممکن است کودک همکاری نکند. بنابراین به دندانپزشک کودکان در ارتباط با درمان تحت بیهوشی در دندانپزشکی کودکان اعتماد کنید.

والدینی که به سلامت دهان و دندان فرزندشان اهمیت می دهند، بخوانند

لازم است والدین رفتارهای بهداشتی مراقبت از دندان را به کودک خود آموزش دهند. همچنین در رابطه با اهمیت مراجعه به دندانپزشکی و حفظ دندان های شیری به کودک اطلاعاتی داده و برای او ایجاد انگیزه کنند. می توانید با مواردی نظیر جایزه برای کودکتان ایجاد انگیزه کنید. اما تحت هیچ عنوان جوری رفتار نکنید که کودک تصور کند از شما باج می گیرد. اصلاح رفتار های کودک در این حوزه روی سلامت دهان و دندان وی در بزرگسالی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian