نکروز دندان کودکان چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

نکروز دندان کودکان یعنی چه؟ نکروز به معنای زنده نبودن دندان است. چرا این اصطلاح به کار برده می شود؟ پالپ دندان بخش زنده دندان است. در صورتی که آسیب وارد شده به این قسمت به گونه ای باشد که عصب دندان از بین برود، گفته می شود نکروز دندان اتفاق افتاده است.
از جمله دلایل نکروز دندان می توان به بهداشت نامناسب دهان و دندان و همچینین برنامه غذایی نامناسب کودک اشاره کرد. دندان کودکان باید به صورت منظم و روتین توسط دندان پزشک کودکان بررسی شود. برای کودکانی که دندان های آسیب دیده آن ها قبلا درمان شده، میزان مراجعه به دندانپزشک برای جلوگیری از آسیب و هزینه های بعدی باید بیشتر باشد.

متخصص دندانپزشک کودکان در تهران

نکروز دندان به چه دلیل اتفاق می افتد؟

آسیب های وارد شده به دندان می تواند در اثر تروما ایجاد شود. به همین دلیل است که هرگونه آسیب فیزیکی به دندان های کودکان حتی یاید توسط دندانپزشک کودکان بررسی شود
یکی دیگر از دلایل ایجاد نکروز دندان کودکان ، پوسیدگی دندان است. این پوسیدگی از مینای دندان آغاز شده و در نهایت یه پالپ دندان گه رگ های خونی و عصب ها در آنجا قرار دارند، می رسد.

علائم نکروز دندان

علائم دندان نکروز شده چیست؟

درد دندان و یا تغییر رنگ دندان از جمله علائم دندان نکروز شده در دهان کودک است. وجود این دندان در دهان می تواند موجب بروز عوارض پیش بینی نشده دیگر شود و فک رل دچار آسیب کند. به این ترتیب باید هرچه سریع تر به آن رسیدگی شود.

فیشور سیلانت دندان کودکان

درمان دندان نکروز شده

برای درمان در برخی از موارد دندان کشیده می شود. در برخی موارد دیگر هم دندان عصب کشی شده و در دهان کودک باقی می ماند. انتخاب بهترین درمان باتوجه به شرایط کودک تحت نظر دندانپزشک کودکان اجرایی می شود. چرا که در برخی موارد صلاح نیست دندان کودک کشیده شود.
اگر پالپ دندان سالم باشد، در مقابل ورود باکتری مقاومت کرده و در بیشتر مواقع عفونت دندان رخ می دهد. در صورت بروز هرگونه علائم برای جلوگیری. آسیب های بعدی باید سریعا برای درمان اقدام شود.