پر کردن دندان های شیری کودکان

پر کردن دندان های شیری کودکان

فهرست مطالب

پر کردن دندان های شیری کودکان

یکی از تصورات اشتباهی که اکثر مردم دارند این است که فکر می کنند دندان های شیری کودکان به دلیل دائمی نبودن نیازی به ترمیم یا پر کردن ندارند و همچنین به حفظ و سلامت دندان های شیری چندان اهمیت نمی دهند و استدلال آن ها موقتی بودن این دندان ها می باشد اما این تصور بسیار اشتباه می باشد. همواره باید در نظر داشته باشید که به طور معمول کودکان در سن دوازده سالگی آخرین دندان های شیری را از دست می دهند پس با این حساب باید از دندان های کودکان تا این سن به خوبی مراقبت کرد و این مراقبت از دندان ها علاوه بر اینکه از آسیب دیدن دندان های شیری جلوگیری می کند میتواند از همان سنین کم به خوبی مراقبت کردن از دندان ها را به کودکان آموزش داد تا در آن ها تبدیل به یک عادت درست شده و می توانند در بزرگسالی از دندان های دائمی خود به خوبی مراقبت کنند. ساختار دندان های شیری کودکان بسیار ضعیف تر از دندان ها دائمی می باشد و به همین دلیل بسیار آسیب پذیر می باشند و می بایست برای مراقبت از آن ها به خوبی از دستورالعمل های سلامت دهان و دندان پیروی کرد زیرا به دلیل ساختار ضعیف تر این دندان ها آسیب های سطحی و جزئی می تواند سریعا تبدیل به آسیب های جدی شده و حتی به ریشه دندان ها برسد. از عمده ترین دلایلی که برای مراقبت از دندان های شیری کودکان وجود دارد موارد زیر می باشد:

ترمیم دندان ها از پیشروی عفونت جلوگیری می کند

زیبایی دندان ها بر زیبایی لبخند و صورت کودکان بسیار تاثیر گذار می باشد و می تواند بر اعتماد بنفس کودک نیز بسیار موثر باشد و همچنین دندان ها شیری پوسیده شده می تواند بر رشد صحیح دندان های دائمی تاثیر منفی داشته باشد.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان کرج و غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
دندان اسیاب
دندان اسیاب

دندان اسیاب دندان های انسان بر حسب محل قرارگیری، اندازه و کارکرد اسم های متفاوتی دارند. یکی از انواع دندان ها، دندان اسیا نام دارد. دندان های اسیا خود نیز

ادامه مطلب »
fa_IRPersian