پر کردن سطحی دندان های شیری

پر کردن دندان شیری

فهرست مطالب

در صورتی که دندان های کودک دچار پوسیدگی شود، برای جلوگیری از گسترش پوسیدگی و آسیب بیشتر به دندان و دندان های مجاور باید دندان های شیری با مواد جایگزین پر شود. تشخیص این امر با مراجعه به دندانپزشک کودکان صورت می پذیرد. از جمله علائم پوسیدگی دندان های کودک می توان به درد دندان، تغییر رنگ، آبسه لثه اشاره کرد. البته در مراحل اول تشخصیص پوسیدگی به سختی قابل تشخیص است و همه این مراحل نمایان نمی شود. بلکه ممکن است تفییر در رنگ دندان به مرور زمان ایجاد شود و شناسایی این امر نیازمند ابزار و دانش خاص است. پر کردن دندان شیری در حفظ عمر طبیعی دندان بسیار تاثیرگذار است.

گاهی اوقات دندان های شیری به قدری دچار پوسیدگی می شود که نیاز به عصب کشی و روکش دندان پیدا می کنند. بهتر است برای تشخیص تخصصی این امر به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید. تشخیص پلاک های دندان توسط دندانپزشک و با استفاده از اشعه ایکس صورت می پذیرد.

پلاک دندان چیست؟

پر کردن دندان های شیری چه مزیتی برای کودک دارد؟

در صورتی که پوسیدگی دندان به مراحل عمیق تری نرسیده باشد، نیاز به پر کردن پیدا می کنند. بهتر پر کردن سطحی دندان از آسیب های احتمالی بعدی جلوگیری می کند.

دلایل دیگر نیز می تواند موجب پر کردن دندان شود که از جمله آن می توان به آسیب و ضربه به دندان ها اشاره نمود. البته در برخی از موارد نیز این آسیب به کمک روکش همرنگ دندان کودک کنترل می شود.

در صورت عصب کشی و درمان ریشه دندان های کودک نیز دندان ها احتیاج به پر شدن پیدا می کنند.

برای پر کردن دندان های کودک از ترکیبات مختلفی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به آمالگام، کامپوزیت و اوژنول یا زینک اکساید ااشاره کرد. تشخیص اینکه پر کدن دندان کودک با چه روشی مناسب تر است و معمولا از چه روشی برای پر کردن دندان های شیری استفاده می شود نیز به وسیله دندانپزشک مربوطه صورت می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian