مراقبت بعد ارتودنسی کودکان

مراقبت ارتودنسی کودکان

فهرست مطالب

مراقبت ارتودنسی کودکان یکی از چالش هایی است بعرکه والدین کودکانی که ارتودنسی دندان انجام داده اند است. ارتودنسی به منظور مرتب کردن دندان های کودکان توسط بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران انجام می شود. مراقبت از دندان های کودکان از زمانی که دندان کودک شروع به رشد می کند شروع می شود و تا بزرگسالی ادامه دارد. همه کودکان به ارتودنسی نیاز ندارند ولی برخی افراد به دلیل نامرتب بودن و کجی دندان نیاز به ارتودنسی دارند. ارتودنسی نیاز به مراقبت هایی دارد تا بهترین اثرگذاری را داشته باشد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی کودکان

  1. استفاده از دهانشویه مخصوص کودکان
  2. رعایت رژیم غذایی مناسب کودکان
  3. مسواک زدن دندان ها بعد از ارتودنسی با مسواک مخصوص
  4. رعایت بهداشت کلی دهان و دندان ها
  5. استفاده از نخ دندان مخصوص
  6. رعایت نظم در مراجعه به دندانپزشکی

ارتودنسی کودکان

اهمیت مراجعه منظم به دندانپزشک در طول دوره ارتودنسی کودکان

یکی از نکات بسیار مهم در طول درمان ارتودنسی، مراجعه منظم به ارتودنتیست است تا علاوه بر کنترل دستگاه ها، روند بهبود دندان‌های فرزندتان را بررسی کنید. این مراجعات نه تنها برای کنترل دستگاه‌ ها اهمیت دارند، بلکه ارتودنتیست در صورت نیاز تنظیمات لازم را انجام می‌دهد تا درمان به بهترین شکل ممکن پیش رود.

برای اطمینان از اینکه درمان ارتودنسی به طور موثر انجام شود، ارتودنتیست‌ ها معمولاً برنامه‌ های ملاقات منظم را تعیین می‌کنند. این برنامه‌ ها به طور معمول هر 4 تا 6 هفته یک بار برگزار می‌ شود، اما بسته به نیازهای خاص هر بیمار ممکن است متفاوت باشد. این جلسات نه تنها برای تنظیم دستگاه‌ ها بلکه برای ارزیابی پیشرفت و اطمینان از اینکه دندان‌ ها به درستی حرکت می‌ کنند ضروری هستند.

همچنین در طول این ملاقات‌ ها، ارتودنتیست می‌ تواند هر گونه مشکل احتمالی را شناسایی و رفع کند، از جمله شکستگی یا آسیب به براکت ها و سیم‌ ها. این بررسی‌ها می‌ تواند از مشکلات بزرگتر در آینده جلوگیری کند و مدت زمان درمان را کاهش دهد. بنابراین، مراجعه منظم به ارتودنتیست نه تنها برای اطمینان از تنظیمات درست دستگاه‌ های ارتودنسی، بلکه برای تضمین یک درمان موفق و بی‌ عیب اهمیت دارد. رعایت این نکات می‌ تواند به سلامت و زیبایی دندان‌ های فرزندتان کمک شایانی کند.

چه زمانی مراقبت از دندان ارتودنسی شده کودک شروع می شود؟

اینکه چه زمانی بتوان دندان کودک را ارتودنسی کرد بسته به میزان نامرتبی و ناهنجاری دندان های کودک دارد. اما در حالت کلی توصیه می شود که بعد از ۷ سالگی و در آمدن دندان های دائمی نسبت به ارتودنسی و معاینات مرتب دندان کودکان اقدام شود. بعضی از ناهنجاری هایی که موجب می شود افراد به فکر ارتودنسی دندان کودکان خود بیافتند عبارتند از: انحراف فک، ازدحام دندانی، فاصله بین دندان ها و غیره می باشد. معمولا زمانی که دندان کودک به شکل نامرتب و کج رشد می کند دندانپزشک توصیه می کند از که از ارتودنسی برای بهبود آن کمک گرفته شود. بعد از ارتودنسی نیز مراقبت ارتودنسی کودکان است که اهمیت دارد و باید توسط والدین و خود کودک رعایت شود. در صورت نیاز می توانید از بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران مشاوره رایگان بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
روکش دندان
زیبایی دندان

زیبایی دندان امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از تاثیر دندان بر زیبایی صورت بی اطلاع باشد و یقینا دندان یکی از عوامل موثر در زیبایی صورت شمرده می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian