چگونه دندان کودک را سفید کنیم؟

سفید کردن دندان کودکان

فهرست مطالب

یکی از دغدغه های والدین تغییر رنگ دندان های کودکان در سنین پایین است که جلوه قشنگی ندارد. همانطور که می دانید مراقبت کردن از دندان ها از همان بدو رشد دندان ها برای کودکان آغاز می شود. برخی اوقات با وجود مراقبت های مادران بازهم دندان کودکات تغییر رنگ می دهد که می تواند به دلیل روش های اشتباه مراقبتی یا عدم آگاهی باشد. به همین دلیل هم اغلب بعد از زرد و سیاه شدن دندان، مادران به دنبال راه های سفید کردن دندان کودکان خود می گردند.

البته برای برای سفید کردن دندان اطفال و کودکان راه هایی وجود دارد که بهتر توسط دندانپزشک کودکان انجام شود. برای این منظور ی توانید از خدمات بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران استفاده کنید.

آیا سفید کردن دندان کودکان ایمن است؟

در برخی موارد بله والدین با نظر دندانپزشک متخصص کودکان می توانند سفید کردن دندان های کودکان را در منزل انجام دهند. البته باید در نظر داشته باشید که  اینکار شرایط خاصی دارد که باید از سوی شما رعایت شود.

مثلا اگر هنور دندان های دائمی کودک در نیامده است بهتر است که از سفید کردن دادن های شیری پرهیز کنید. زیرا یکی از شروط اصلی برای انجام سفیدی دندان کودکان این است که دندان های دائمی وی درآمده باشد.

سفید کردن دندان های کودکان

اگر دندان های کودک نیاز به ارتودنسی دارد توصیه می شود که حتما بعد از انجام ارتودنسی و پایان درمان نسبت به سفید کردن دندان های کودک خود اقدام کنید. در این بین اگر نیاز به ارتودنسی دندان کودک خود در مناطق غرب تهران دارید از بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران کلینیک دکتر ساره نادعلی زاده کمک بگیرید.

چه سنی برای سفید کردن دندان‌های کودکان مناسب است؟

اینکه از سنی می توان برای سفید کردن دندان های نواجانان و اطفال اقدام کرد یک موضوع نسبی است. یعنی به وضعیتی که دندان های کودک دارد بستگی دارد. اما بهتر این این موضوع کلی را در نظر بگیری که تقریبا بعد از 13 سالگی دندان های دائمی در نوجوانان شکل می گیرد. بهترین زمان برای سفید کردن دندان کودکان زمانی است که صبر کنید شکل گیری دندان های کودک تمام شود یعنی حدود یک الی دو سال بعد که ایمنی و سلامت دندان ها به خطر نیافتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
بیماری دهان و دندان
بیماری های دهان و دندان

بیماری های دهان و دندان یکی از شایع ترین و دردناک ترین بیماری های دهان و دندان که در بین کودکان بسیار شایع است، Gingivostomatitis یا همان بیماری ژنژیواستوماتیت می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian