چگونه کودکان را قبل از دندانپزشکی آرام کنیم؟

آرام کردن کودکان قبل از دندانپزشکان

فهرست مطالب

برخی از والدین سوال می کنند که چگونه می توانیم قبل از مراجعه به دندانپزشکی کودکان فرزند خود را آرام کنیم تا به دکتر خود همراهی کند. در اصل آرام کردن کودکان قبل دندانپزشکی با انجام یک سری تکنیک های روانشناسی ممکن است و تجربه ای آرامشبخش را به ارمغان می آورد.

برای اینکه درک بهتری از ترس های کودک خود درباره دندانپزشکی داشته باشید بهتر است خود را جای او بگذارید و دوران کودکی خود را به خاطر آورید. تا حدودی برایتان روش می شود که این ترس ها مربوط به چه چیزهایی هستند و شما به عنوان والدین کودک چگونه می توانید به کاهش ترس های کودک خود کمک کنید.

چرا کودک برای ملاقات با دندانپزشک ناآرامی می‌کنند؟

برای اینکه به کودکتان کمک کنید بر ترس های خود غلبه کند باید دنیار را از دید وی ببینید. رفتن به دندانپزشکی می تواند برای کودکی که تجربه نداشته است یک تجربه ترسناک باشد، چراکه کودک احساس می کند قرار است از والدین خود جدا شود و یک فرد غریبه و ناشناس دندان های وی را درمان کند.

برخی کودکان از تزریق آمپول می ترسند که برخی دیگر از کشیدن دندان. ترس های دندانپزشکی در کودکان متفاوت است. حس اضطراب در کودک طبیعی است و والدین باید تلاش کنند تا این حس را کاهش دهند. البته دندانپزشکانی که به صورت تخصصی روی درمان دندان کودکان کار می کنند محیطی را فراهم کرده اند که کودک در آنجا احساس راحتی و صمیمیت بکند. دکتر ساره نادعلی زاده نیز به عنوان بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در غرب تهران این امکانات را برای کودکان دلبند شما فراهم کرده است.

ترس از دندانپزشکی در کودکان

روش های آرام کردن کودکان قبل دندانپزشکی

روش های مختلفی وجود دارد می توان کودکان را قبل از مراجعه کردن به دندانپزشکی آرام کرد. در ادامه مهم ترین آنها را برایتان ذکر کرده ایم.

  1. به کودک خود کمک کنید تا احساسات و عواطفش را مدیریت کند. همه ما تجربه حضور در موقعیت های ترسناک را داریم. اما باید همواره آگاه باشیم که کودکان مانند بزرگسالان توان مدیریت عواطف و احساسات خود را ندارند. توصیه می شود که والدین در این راه همراه فرزند خود بوده و به آنها کمک کنند تا ترس را به عنوان یک واکنش نرمال از مغزشان بپذیرند و به آن غلبه کنند. 
  2. افزایش آمادگی کودک و انتظارات آنها در رابطه با دندانپزشکی. قبل از اینه به دندانپزشکی مراجعه کنید، بهتر است که درباره روند درمان و جلسات با کودک خود صحبت کنید و ذهن فرزند خود را برای جلسات درمانی در دندانپزشکی کودکان آماده کنید. دقت داشته باشید از دروغ گفتن بپرهیزید و اعتماد کودک خود را خدشه دار نکنید. از گفتن جملاتی مانند” دندانپزشکی درد ندارد یا چیز مهمی نیست” بپرهیزید. در عوض می توانید یک آمادگی روانی ضمنی برای کودک و تحمل درد ایجاد کنید تا تجربه رضایت بخشی را از جلسات درمان برای خود و فرزندتان فراهم سازید. 

در صورتی که کودک نوجوانی دارید و دندان های وی نیاز به ارتودنسی دارد می توانید از خدمات بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
بیماری دهان و دندان
بیماری های دهان و دندان

بیماری های دهان و دندان یکی از شایع ترین و دردناک ترین بیماری های دهان و دندان که در بین کودکان بسیار شایع است، Gingivostomatitis یا همان بیماری ژنژیواستوماتیت می

ادامه مطلب »
دندان دائمی
دندان دائمی

دندان دائمی همانطور که می دانید رویش دندان های همه افراد در کودکی برای اولین بار دندان شیری بوده و پس از دوره ای دندان لق شده و باید با

ادامه مطلب »
fa_IRPersian