آیا ایمپلنت دندان کودکان توصیه می شود؟

ایمپلنت دندان کودکان زیر 15 سال

فهرست مطالب

آیا ایمپلنت دندان کودکان توصیه می شود؟ برخی والدین می پرسند که آیا ایمپلنت برای دندان های در حال رشد کودک آن ها توصیه می شود؟ ایمپلنت جایگزینی برای دندان های از دست رفته است. زمانی که دندان از دست می رود، بر پایه پیچ دندانی مصنوعی مناسب سایر دندان های طبیعی بازسازی می شود. اما آیا این روش جایگزین مناسبی برای دندان های از دست رفته کودکان است؟ اولین دندان اصلی که در دهان کودک رشد می کند، دندان شماره 6 می باشد. برای رشد این دندان لازم نیست هیچ کدام از دندان های شیری کودک از دست برود. بنابراین اکثر والدین و همچنین کودکان متوجه رشد این دندان نمی شوند. بنابراین در صورت عدم مراقبت های لازم، دندان های دائمی کودک نیز ممکن است دچاز اختلال شده و از بین برود. این فکر والدین را به فکر انجام این درمان در همان سنین پایین می اندازد. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا ایمپلنت برای فک و دندان کودکان مناسب است یا خیر؟

ایمپلنت دندان کودکان

توصیه های پزشکی در ارتباط با ایمپلنت دندان کودکان

برای دندان های کودکان ایمپلنت دندان توصیه نمی شود. چرا که لازم است ابتدا رشد فک کودک تکمیل شده باشد. بنابراین این درمان معمولا توسط دندان پزشک کودکان انجام نمی شود. بلکه اقدام های پیشگیرانه لازم برای حفظ چیدمان دندان تا سن مناسب انجام خواهد شد و ایمپلنت معمولا در سنین 15 الی 17 سال به بالا در کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود. تصمیم اینکه چه سنی دقیقا مناسب این درمان است، به عهده دندانپزشک است.

جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان

برای جایگزین این درمان، برای حفط جایگاه فک در زمینه دندان از دست رقته از اقدامات درمانی روکش دندان کودک یا همان بریج دندان کودکان استفاده می شود. در این درمان از دندان های مجاور برای نگهداری روکش در بخش دندان از دست رفته استفاده می شود و این یک درمان پیشگیرانه برای حفظ کارایی دندان و همچنین نگهداری فضای فک برای رشد دندان های دائمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
نامرتبی دندان در کودکان
نامرتبی دندان در کودکان

آیا با نامرتبی دندان در کودکان آشنایی دارید؟ نامرتبی دندان کودکان نیاز به درمان دارد؟ راهکارهای درمانی لازم چگونه انجام می شود؟ آیا اقدامات درمانی در اصلاح طرح لبخند کودکان

ادامه مطلب »
بازسازی دندان شکسته کودک
بازسازی دندان شکسته کودک

آیا بازسازی دندان شکسته کودک امکان پذیر است؟ آیا لازم است والدین به فکر بازسازی دندان شکسته کودکانشان باشند؟ خظر شکستگی دندان های شیری در اثر موارد مختلفی ایجاد می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian