بازسازی دندان شکسته کودک

بازسازی دندان شکسته کودک

فهرست مطالب

آیا بازسازی دندان شکسته کودک امکان پذیر است؟ آیا لازم است والدین به فکر بازسازی دندان شکسته کودکانشان باشند؟ خظر شکستگی دندان های شیری در اثر موارد مختلفی ایجاد می شود که از شایع ترین آن ها می توان به ضربه اشاره کرد. اگر دندان کودک شما ترک خورده یا شکسته شد، چه دندان شیری باشد و چه دندان دائمی، بسیار مهم است که فورا به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید. فرقی ندارد یک دندان دچار آسیب شده باشد و یا دندان های مجاور آن هم آسیب دیده است. در هر صورت لازم است سریعا اقدامات پزشکی لازم انچام شود.

اولین اقدام در صورت ترک خوردگی و شکستگی دندان کودک چیست؟

اول اینکه اگر پالپ دندان کودک آسیب ندیده است، برای جلوگیری از تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. اما اگر آسیب به ناحیه پالپ دندان هم رسیده باشد، اولین اقدام مراجعه به دندان پزشکی است لازم است در این زمان از کمپرس سرد و کمپرس گرم برای کنترل تورم و سایر عوارض جدا خودداری شود. بازسازی دندان شکسته کودک در دندانپزشکی شامل مواردی می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

بازسازی دندان ترک خورده کودک

بازسازی دندان شکسته کودک چگونه امکان پذیر است؟

انتخاب راهکار مناسب به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال بررسی اینکه آیا دندان شکته و یا فقط ترک خورده؟ آیا به ریشه دندان آسیب وارد شده؟ اگر بله جزئی بوده یا کلی؟ آیا ترک خوردگی در دندان های جلویی کودک وجود دارد؟ بنابه بررسی این موارد ممکن است درمان های زیر پیشنهاد شود.

کشیدن دندان کودک

اگر دندانی فقط به صورت سطحی آسیب دیده باشد و به سلامت کلی دهان کودک آسیب وارد نکند، نیازی به کشیدن دندان شیری کودک نیست و می توان از راهکار های دیگر برای فط آن بهره گرفت.

پرکردن و عب کشی دندان

درمان ریشه یکی از مناسب ترین روش های درمانی در این موارد است. همچنین بعد از آن برای بازسازی دندان ممکن است نیاز به روکش دندان نیز وجود داشته باشد. برای این درمان ابتدا عفونت در صورت وجود، درمان شده و اقدامات لازم انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
فلوشیپ دندان
فلوشیپ دندان

فلوشیپ دندان دندانپزشکی رشته ای بسیار پیچیده بوده و نیازمند تخصص می باشد به همین دلیل یک دندانپزشک حتی برای دندانپزشکی عمومی نیازمند حدود شش سال تحصیل و کسب تخصص

ادامه مطلب »
fa_IRPersian