باقی ماندن ریشه دندان شیری در لثه

خطر باقی ماندن ریشه دندان شیری

فهرست مطالب

آیا تا به حال این مشکل برایتان پیش آمده است که دندان های شیری کودکتان بیرون بیاید اما متوجه شوید که ریشه آن در دهان باقی مانده است؟ آیا باقی ماندن ریشه دندان شیری در لثه خطرناک است؟ آناتومی دندان های شیری با دندان های دائمی متفاوت است که برخی از والدین از این موضوع آگاهی لازم را ندارند. در این مقاله از سایت دکتر ساره نادعلی زاده قصد داریم این مورد را بررسی کنیم و همچنین اقدامات لازم در این زمینه را به والدین آموزش دهیم.

آیا دندان شیری ریشه دارد؟

نگرانی از حانب باقی ماندن ریشه دندان شیری در لثه وجود ندارد

درواقع این یک باور نادرست است. دندان های شیری با دندان های دائمی متفاوت هستند و این یک موضوع طبیعی است که والدین در هنگام افتادن دندان های شیری تنها بدنه خارجی دندان کودکشان را می بینند. بنابراین تصور می شود که این ریشه در دهان کودکشان باقی مانده است. در صورتی که بخش باقی مانده از دندان شیری در لثه کودک حل می شود.

باقی ماندن ریشه دندان شیری در لثه

بنابراین مشکلاتی نظیر عفونت و همچنین ایجاد اختلال در رویش دندان های جدید ایجاد نمی کند. این یک فرآیند فیزیولوژیکی طبیعی بدن است. همچنین اندکی بعد از افتادن دندان شیری دندان دائمی جایگزین آن خواهد شد.

در صورتی که ریشه دندان  شیری در لثه حل نشود چه اتفاقی می افتد

دندان های شیری در کودکان به آن صورتی که والدین در نظر دارند، دارای ریشه نیست. همان بخش داخلی دندان هم در لثه حل شده، دندان لق می شود و دندان شیری می افتد. اما در صورتی که ریشه دندان در لثه حل نشود، دندان شیری نمی افتد و همچنبن در صورتی که این فرآیند به تاخیر بی افتد، ممکن ایت دندان های دائمی با وجود دندان های شیری رشد کند. این مشکل اغلب در دندان های جلویی کودک اتفاق می افتد. بنابراین ماجعه روتین به دندانپزشکی کوکان هر 6 ماه یکبار برای بررسی وضعیت دندان ها و فک کودکان بسیار پر اهمیت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
عفونت و درد دندان
عفونت و درد دندان

عفونت و درد دندان همه ما می دانیم که درد دندان یکی از شایع ترین و ناراحت کننده ترین درد هاست به طوری که همه در چنین مواقعی در اولین

ادامه مطلب »
fa_IRPersian