تاثیر مکمل آهن بر دندان های شیری کودکان

تاثیر مکمل آهن بر دندان های شیری کودکان

فهرست مطالب

تاثیر مکمل آهن بر دندان های شیری کودکان چیست؟ آیا مراقبت های لازم پس از مصرف قطره آهن برای دندان های شیری کودکان را می دانید؟ جایگزین مصرف آهن در کودکان چیست؟ از آنجایی که مراقبت های دندان شیری بعد از رویش اولین دندان آغاز می شود، لازم است ای قضیه را جدی بگیرید. قطره آهن به طور معمول برای کودکان زیر 2 سال برای جلوگیری از کمبود آهن و کم خونی فقر آهن تجویز می شود. بسیاری از والدین نگران پوسیدگی دندان های شیری فرزندشان هستند. در این خصوص لازم است بگوییم مصرف اهن ممکن است تاثیراتی داشته باشد که در ادامه به ذکر آن و همچنین رعایت راهکار های درمانی مناسب پرداختیم.

آیا مصرف آهن دندان های کودک را می پوساند؟

مکمل آهن و دندان شیری  چه ارتباطی دارند؟ هیچ دلیل علمی بر این مورد وجود ندارد. برخی از والدین موتقدند که مصرف آهن دندا های کودکشان را می پوساند. به همین دلیل از مصرف آن خودداری می کنند. در صورتی که مصرف آهن یکی از موارد حساتی است و همچنین کمبود آهن ممکن است یکی از دلایل وسیدگی دندان کودک باشد! بنابراین مصرف قطره آهن را متوقف نکنید. به جای آن تکنیک های مراقبتی از دندان های شیری و همچنین بهداشت دهان و دندان کودک را بالا ببرید که دچار مشکلی نشوید.

قطره آهن و دندان شیری

آهن چه تاثیری در دندان های شیری دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، در حالی که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که چرا قطره آهن می تواند باعث پوسیدگی دندان شود، حتی ممکن است در برخی موارد از پوسیدگی جلوگیری کند. اما قطره های آهن ممکن است روی سطح دندان های شیری لک ایجاد کند. برای جلوگیری، کاهش یا حذف این لکه ها می توانید اقدامات زیر را تکرار کنید:

  • هر دوز از قطره  را در آب، آب میوه یا آب گوجه فرنگی مخلوط کنید.
  • می توانید از لوله نوشیدنی یا نی برای کمک به جلوگیری از ورود مکمل آهن به دندان استفاده کنید.
  • دندان را بعد از مصرف قطره شست و شو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
بازسازی دندان شکسته کودک
بازسازی دندان شکسته کودک

آیا بازسازی دندان شکسته کودک امکان پذیر است؟ آیا لازم است والدین به فکر بازسازی دندان شکسته کودکانشان باشند؟ خظر شکستگی دندان های شیری در اثر موارد مختلفی ایجاد می

ادامه مطلب »
fa_IRPersian