حساسیت های دندان کودکان را بشناسید

حساسیت دندان های شیری

فهرست مطالب

برای والدین نیاز است که حساسیت های دندان کودکان را بشناسند. شناخت حساسیت دندان های شیری کودک به والدین در مراقبت های دندان کمک کننده خواهد بود. شاید تا به حال نمی دانستید که این حساسیت های دندانی در اطفال نیز وجود دارد. این حساسیت ها ممکن است علتی داشته باشد. همچنین ممکن است به صورت های مختلف بروز پیدا کند که در این مقاله به ذکر آن خواهیم پرداخت.

حساسیت های دندان کوکان به چه صورت بروز پیدا می کند؟

احساس گزگز و یا سوزن سوزن شدن، احساس درد پس از خوردن غذاهای سرد یا گرم یا پس از مسواک زدن از جمله حساسیت هایی است که در دندان های شیری بروز پیدا می کند. خیلی از والدین به محض اطلاع از این حساسیت ها در دندان های کودکشان از دندانپزشک کودکان می پرسند مناسب ترین درمان برای رفع این اختلال چیست؟ فلوراید تراپی دندان کودکان و همچنین درمان پوسیدگی نظیر ترمیم و یا در صورت نیاز عصب کشی و سایر اختلالات دندان در صورت وجود می تواند به برطرف شدن حساسیت های دندان شیری کودک کمک کند.

حساسیت های دندان کودکان

حساسیت دندان های شیری به چه علت است؟

گاهی اوقات وجود برخی اختلالات مانند تشکیل پلاک و وجود پوسیدگی در دندان های شیری کودکان هر چند شما آن را نبینید، ممکن است موجب ایجاد حساسیت های بیش از حد و گرم و سرد شدن دندان های شیری کودکان شود. در صورتی که پوسیدگی دنادن پیشرفت کند و به عصب نزدیک شود، لایه های محافظ دندان آسیب بیشتری خواهد دید. ثابت شده عدم مراقبت ها می تواند تاثیر زیادی در عدم وجود حساسیت های دندان های شیری داشته باشد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مسواک دو بار در روز و در هر روز حداقل دو دقیقه
  • استفاده از نخ دندان
  • تمیز کردن دندان بعد از خوردن تنقلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
لق شدن دندان دائمی کودکان
لق شدن دندان دائمی کودکان

علت لق شدن دندان دائمی کودکان و درمان آن کودکان ابتدا دندان‌های شیری خود را از دست می‌دهند. بعد از افتادن دندان‌های شیری، دندان‌های دائمی جایگزین آن‌ها خواهند شد. مراقبت

ادامه مطلب »
فلوئوریس دندان کودکان
فلوئوریس چیست؟

از جمله عارضه‌های مهم دندان که موجب از دست رفتن زیبایی دندان‌ها و بروز مشکل برای آنان می‌شود، می‌توان به فلوئوریس دندانی اشاره داشت. این عارضه معمولا برای کودکان زیر

ادامه مطلب »
fa_IRPersian