در صورت حساسیت کودک به بی حسی دندانپزشکی چه باید کرد؟

آلرژی یا حساسیت در صورت مواجه به مواد خاصی باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شود که با بروز علائم ناخوشایندی در بدن همراه خواهد بود. کودکان نیز ازاین قاعده مستثنی نیستند، بلکه در اثر مواجه با برخی از مواد خاص سیستم ایمنی بدن آنها نیز واکنش نشان می دهند. حساسیت کودک به بی حسی دندانپزشکی یکی از مواردی است که کودکان در دندانپزشکی ممکن است با آن مواجه شوند.

حساسیت کودک به بی حسی دندانپزشکی

مواد بیحس کننده برای انجام روند کار در دندانپزشکی از جمله مواردی است که کودکان نسبت به آن حساسیت نشان می دهند. مواد بی حس کننده همچون آدرنالین موجب بروز تپش قلب در کودکان می شود که همین عاملی به عنوان یک ترس مانع از ادامه دادن روند درمان دندان کودک در دندانپزشکی می شود. علائم زیادی در بدن کودکان بر اثر وجود حساسیت به مواد بی حس کننده به وجود خواهد آمد. به عنوان مثال؛ در چشم ها آبریزش از چشم، قرمزی چشم‌ها، تورم چشم‌ها، خارش چشم‌ها و سیاه شدن اطراف چشم ها بروز خواهد کرد.

آبریزش بینی، دردهای سینوسی، کاهش حس بویایی و چشایی، گلو درد، کاهش حس بویایی و چشایی، گرفتگی و کیپ شدن گوش‌ها از جمله علائم نشان از آلرژی در بینی و دهان است. البته مواردی هم مثل خارش در نواحی متورم، ترک‌خوردگی پوست، تورم لایه‌های عمقی پوست، خشکی یا رطوبت پوست و کهیر از جمله علائم ناشی از آلرژی در پوست کودکان می باشد.

روش های بکارگیری از کاهش آلرژی در کودکان

اگر نسبت به حساسیت کودک به بی حسی دندانپزشکی مطلع هستید باید دندانپزشک را در جریان آلرژی کودک خود قرار دهید. اگر در جلسات اول دنداپزشکی مشاهده برخی از علائم در کودکان خود شدید حتما به دندانپزشک خبر بدید تا دندانپزشک کودکان با تشخیص صحیح و به موقع اقدامات لازم را در جهت درمان علائم انجام دهد.

سخن پایانی

به نکات بهداشتی دهان و دندان کودکان باید اهمیت جدی داده شود. به کودکان خود در همان ایام کودکی طریق مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را یاد دهید تا دندان های آنها سالم  بماند. هر چند مدت یک بار بسته به نظر دندانپزشک اطفال، کودکان خود را جهت  معاینه به دندانپزشک ببرید. در طول دوره درمان دندان های کودک مواظب آلرژی و علائم به وجود امده براساس حساسیت های دندانی کودکان باشیدو علائم به وجود آمده در کودک را به دندانپزشک خبر دهید تا دندانپزشک با توجه به تشخیص علائم در جهت برطرف کردن آن اقدام کند.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان