درمان پوسیدگی دندان کودک 3 ساله

درمان پوسیدگی دندان کودک 3 ساله و یا در کودکان دو ساله از چالش های پدر و مادرانی است که با دندان های پوسیده فرزند خود رو به رو می شوند. اما مسئله ای که معمولا به آن توجه نمی شود این است که از همان ابتدایی که دندان های کودکان رشد می کند نیاز به توجه و مراقبت دارد. در هر صورت زمانی که با دندان پوسیده و دردناک فرزند خود رو به رو می شوید می توانید از بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان غرب تهران برای ترمیم و یا راه حل های درمانی دیگر کمک بگیرید.

فراموش نکنید که برای سالم نگه داشتن دندان کودک دلبندتان می بایست از ابتدا باید یک دندانپزشک خوب برگزیده و به صورت منظم برای چکاپ مراجعه کنید.

بهترین درمان پوسیدگی دندان برای کودکان ۲ تا ۳ سال چیست؟

دندان های کودکان در سنین زیر سه سال نیز دچار پوسیدگی و خرابی می‌شود که اغلب از بی توجهی والدین به روش های نگهداری رخ می دهد.

این پوسیدگی ها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از خوردن قطره آهن گرفته تا خوردن بیش از حد شیرینی جات و عدم رعایت نظافت دهان و دندان کودک می تواند علت ایجاد پوسیدگی و به درد افتادن دندان های شیری در کودکان باشد.

درمان پوسیدگی دندان برای کودکان ۲ تا ۳ سال

اما بهترین درمان پوسیدگی دندان کودک 3 ساله را دندانپزشک تشخیص می دهد. درمان پوسیدگی های زودرس می تواند معضلی برای خود کودک و پزشک وی باشد. چرا که اغلب یک حفره ای در دندان های کودک ایجاد می شود که باید آن را ترمیم کرد. اما به طور معمول دندانپزشک از کامپوزیت برای ترمیم دندان شیری کودک سه ساله استفاده می کند.

رایج ترین علل پوسیدگی دندان کودکان زیر 3 سال

• رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از سوی والدین کودک
  • مصرف زیاد شیرینی جات و کربوهیدارت
  • خواباندن کودک با شیشه شیر خشک
  • اجتناب از مراجعه به دندانپزشکی و بررسی دندان های کودک
  • انتقال بزاق آلوده از والدین به کودکان
  • تغذیه نامناسب مادر در دوران بارداری

در صورت نیاز به خدمات ارتودنسی می توانید از بهترین متخصص ارتودنسی کودکان غرب تهران کلینیک دندانپزشکی دکتر ساره نادعلی زاده مشورت بگیرید.