دندان درد در کودکان چه زمانی نیاز به درمان دارد؟

دندان درد در کودکان

فهرست مطالب

از جمله شایع ترین عوارض پوسیدگی دندان می‌توان به دندان درد اشاره داشت، دندان درد در کودکان یک مشکل مهم است که هرچه سریعتر بعد از تشخیص بهتر است درمان شود. توجه داشته باشید که دندان درد می‌تواند نشانه از عفونت دندان، پوسیدگی، زخم لثه و دیگر عوامل خطرناک باشد، بنابراین مراجعه به دندان پزشک امر مهمی است. اگر زمانی کودک شما از درد دندان شکایت کرد حتما برای جلوگیری از پیشرفت بیماری اقدام کنید، مراجعه به دندان‌پزشک از جمله این اقدامات فوری است.

دندان درد چیست؟

دندان درد موجب ایجاد ضربات شدید همراه با درد می‌شود که در بهترین حالت احساس ناخوشایندی دارد و در بدترین حالت بسیار آزاردهنده و غیرقابل تحمل است. دلایل دندان درد معمولا به پوسیدگی دندان، عفونت و بیماری لثه بر می‌گردد. هرچند مشکلاتی مانند ساییدن دندان نیز در این امر موثر هستند که باعث ایجاد دندان درد در کودک شما می‌شوند.

اگر زمانی کودک شما دچار دندان درد شد با شستن دهان او از طریق آب نمک می‌توانید کمی درد او را کاهش دهید، و سپس با تجویز پزشک با استفاده از داروهای ضد درد، موجب کاهش درد کودک خود شوید.

برای تشخیص دندان درد در کودک خود به حالات او توجه نمایید، اگر در هنگام جویدن دچار تورم، حساسیت دندانی و لثه‌ها قرمز شده باشد، ممکن است آبسه کرده باشد. آبسه موجب بروز درد در دندان‌های کودک شما می‌شود.

علت دندان درد در کودکان چیست؟

دلایل زیادی موجب بروز دندان درد در کودک شما می‌شود که مهم ترین عامل آن کرم خوردگی، آسیب یا ضربه به دندان، تجمع پلاک و بهداشت نامناسب دهان است. اگر دندان کودک شما دارای ترک خوردگی باشد باید هرچه سریعتر برای درمان آن به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

همچنین آبسه نیز نشان از عفونت است که با درد شدیدی همراه می‌باشد، زمانی که متوجه عفونت دندان کودک خود شدید سریعا به دندان پزشک مراجعه نمایید.

از جمله دیگر عوامل درد دندان می‌توان به سینوس دندان اشاره داشت، سینوس دندان که اغلب به شکل عفونت دهانی خود را نشان می‌دهد می‌تواند منجر به درد آزاردهنده ای در دهان شود، برای درمان و تشخیص آن بهتر است به دندان‌پزشک مراجعه نمایید.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه نماییم؟

توجه داشته باشید که هرگونه نشانی از عفونت و دندان درد در کودک شما نیاز به درمان فوری دارد، بنابراین اگر هر زمانی متوجه عفونت و پوسیدگی یا آسیب دندان در کودک خود شدید بهتر است به دندانپزشک کودکان مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که هیچوقت یک دندان سالم باعث بروز دندان درد در کودک شما نمی‌شود، همچنین اگر زودتر به درد دندان کودک خود نرسید ممکن است تجربه ای ناراحت کننده برای او رقم بزنید. پس بهتر است در اولین فرصت برای درمان دندان‌های او اقدام نمایید تا کودک شما استرس و درد کمتری را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
مینای دندان
مینای دندان

مینای دندان هر عضوی از بدن یک قسمت حساس و مقاوم دارد که سلامت دندان ها را تحت پوشش خود نگه می دارد. دهان و دندان نیز دارای قسمتی هستند 

ادامه مطلب »
fa_IRPersian