روش صحیح مسواک زدن دندان کودکان

فهرست مطالب

بهترین زمان برای مسواک زدن دندان کودکان چه وقتی است؟ استفاده از شیوه صحیح مسواک زدن دندان کودکان می تواند تاثیرات مثبتی در سلامتی دندان های شیری و حفظ آن ها تا رویش دندان های دائمی داشته باشد. علاوه بر مسواک زدن، شیوه صحیح استفاده از نخ دندان به کاهش پوسیدگی و عدم تجمع و تشکیل پلاک دندان کمک می کند. آموزش شیوه صحیح مسواک زدن دندان کودکان باید با نظارت مستقیم والدین انجام بگیرد.

☑️  بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان 

روش صحیح مسواک زدن دندان کودکان

  • از یک مسواک نرم و کوچک متناسب با اندازه دهان کودکتان استفاده کنید.
  • دوبار در روز شب هنگام خواب و صبح ها بعد از صبحانه دندان های کودک را مسواک بزنید.
  • مسواک را طوری دست بگیرید که با دندان هایتان زاویه 45 درجه ایجاد کند.
  • مسواک را به صورت دورانی به سطح درونی، بیرونی و روی دندان ها بکشید.
  • پس از آن مسواک را در دندان های کودک را به جلو و عقب ببرید تا دندان ها کاملا تمیز شود.
  • مسواک زدن روی زبان کودک را فراموش نکنید.

کودکتان را به مسواک زدن تشویق کنید. هنگام خرید مسواک کودکتان را با خود ببرید و به او حق انتخاب بدهید. اگر اصرار دارد دندان های خود را مسواک بزند، بگذارید این کار را انجام دهد. سپس خودتان دندان های او را مسواک بزنید. در هنگام مسواک زدن و نخ کشیدن دندان های کودکتان از مزایای این کار با او صحبت کنید. فرزندتان را منظم به دندانپزشکی ببرید. هر 4 ماه یکبار مسواک کودک خود را عوض کنید.

روش صحیح کشیدن نخ دندان بین دندان های کودکان

سعی کنید در روز دوبار دندان های کودک را نخ دندان بکشید. استفاده از نخ دندان هایی که دسته فلاسر دارند، کار را برای شما آسان تر می کند. سعی کنید برای بارهای اول دندان های خود مقابل کودکتان نخ دندان بکشید و بگذارید در این کار به شما کمک کند. فاصله میان همه دندان های کودک را به آرامی از بالا به پایین نخ بکشید. شیوه صحیح استفاده از نخ دندان برای کودکان مهم است.

مراقب دندان دائمی کودکتان باشید

برای رویش دندان شماره 6 هیچ کدام از دندان های شیری نمی افتد. بنابراین ممکن است متوجه رویش آن ها نشوید. استحکام و مقاومت دندان های اصلی در مقابل پوسیدگی بیشتر است. اما نیاز به مراقبت و توجه بیشتری هم دارد. بنابراین مراقب دندان های دائمی فرزندتان باشید تا از وارد شدن آسیب های بعدی به دندان جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian