روکش زیرکونیا دندان شیری کودکان

روکش زیرکونیا

فهرست مطالب

روکش زیرکونیا دندان شیری کودکان یکی از درمان هایی است که دندان های شیری کودکان ممکن است به آن نیاز پیدا کند. روکش های دندان موارد استفاده گسترده ای دارد. به عنوان مثال برای حفاظت از دندانی که دچار پوسیدگی های گسترده شده و یا درمان و ترمیم دندان هایی که به صورت مادرزادی با مشکل مواجه است. این روکش ها احتیاج به قالب گیری ندارد و مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از روکش زیرکونیا

روکش های زیرکونیا نوعی روکش همرنگ دندان است. این روکش نزدیک ترین روکش ها به دندان طبیعی است. یکی از علل استفاده از روکش ها در دندان شیری، حفظ سلامت دندان شیری تا زمان افتادن طبیعی و رویش دندان های دائمی است. هزینه روکش زیرکونیا به دلیل مزایای آن از سایر روکش های دندانی بیشتر است. در این روکش های دندانی از هیچگونه فلزی استفاده نشده است. سازگاری مناسب این روکش با دندان های کودکان از دیگر مزایای آن است.

بر خلاف تصور عموم والدین دندان روکش شده هم به مراقبت های لازم نیاز دارد. بنابراین روکش بودن دندان های کودک دلیل بر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. برای ماندگاری روکش از دندان کودک در مقابل آلودگی و پلاک مراقبت کنید.

 برای روکش کدام دندان از روکش های زیرکونیا استفاده می شود؟

این امر بسته به صلاح دید دندانپزشک کودکان دارد. دندانپزشک با معاینات دقیق دندان کودک بهترین راهکار را به شما ارائه می دهد. بنابراین دندان پزشک خود را راضی نکنید درمانی را که صلاح نمی داند برای دندان های کودکان انجام دهد. معمولا برای روکش های قدامی و جلویی کودک که در معرض دید هستند، از روکش های زیرکونیا استفاده می شود. در صورت نیاز پیدا کردن دندان های آسیای روکش، معمولا از روکش های فلزی استفاده می شود.


روکش های فلزی دندان کودکان


روکش دندان کودک در چند جلسه انجام می شود؟

روکش دندان کودکان معمولا در یک جلسه انجام می شود. تلاش دندانپزشک کودکان این است که از مناسب ترین روش بیهوشی یا بی حسی برای کنترل درد کودک استفاده کند و درمان را در یک جلسه به پایان برساند. همچنین اگز روند درمان طولانی باشد کودک اقدام به همکاری نمی کند. همه این موارد توسط یک دندانپزشک کودکان در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید
fa_IRPersian